יציאה מהבוץ ב-100 קמ"ש: פולאריס RZR s800 - האח הקרבי של הריינג'ר

הרכב מזכיר מכוניות "באגי" שבתור צעצוע היתה ממשיכה בנסיעה ללא שום קשר למכשולים העומדים בדרכה ; מנוע שמספק מעל ל-70 כ"ס עם משקל עצמי של כ-450 קילו מביאות את המהירות המירבית של המפלצת למעל ל-100 קמ"ש בשטח

[כל הדגמים החדשים אצלך במייל - הירשם לניוזלטר רכב]

יום שישי, גשם זלעפות בחוץ מאשש לנו שגם בישראל יש חורף ואנחנו הולכים לנסיעת מבחן בפולאריס RZR s800 חיית שטח חדשה שלא נראה כי היא מתרשמת ממזג האוויר הסוער. לפני שניכנס לשאלה: "מי באמת צריך את זה?" נספר לכם שה-RZR החדש הוא באמת חיה חדשה בעולם המוטורי - הפולאריס החדש מצויד בשני מושבים, שילדת התהפכות והגה "רגיל" כשמאידך הגובה שלו, הגלגלים, המתלים, המנוע, העבירות והזריזות שייכות לעולם אופנועי השטח והטרקטורונים.

הרכב מזכיר מכוניות "באגי" שבתור צעצוע היתה ממשיכה בנסיעה ללא שום קשר למכשולים העומדים בדרכה. ה-RZR הוא רכב שבנוי מראש לנהיגה ספורטיבית בשטח, משקלו הצנום יחסית העומד על כ-450 ק"ג מבטיח לחובבי השטח חוויה שונה לחלוטין לעומת הנסיעה בג'יפים הענקיים שסוחבים משקל עצום בנוסף למערכות מיותרות כמו מיזוג אוויר, דלתות, ובדרך כלל גם ילדים חולי בחילה במושב האחורי. מאידך, יכולות המנוע הנהדרות וההרגשה ה"בטוחה" בשל כלוב ההתהפכות עלולים לגרור פזיזות מיותרת שעלולה לסכן נהגים לא מנוסים.

לנסיעת המבחן בהשקת הדגם גייסה היבואנית ד.ל.ב מוטוספורט 5 נהגי שטח מקצועיים אשר טלטלו היטב את ארוחת הבוקר הקלה שהוגשה לבאי אירוע ההשקה. הרייזר S הוא הגרסה הקרבית של ה-RZR, שמבוסס על הריינג'ר המוכר - היצרן בפירוש מדגיש כי הרכב אמור לתת חוויית נהיגה ספורטיבית ומהנה וממצב את הכלי ככלי ספורט-שטח לכל דבר.

בכדי לאפשר לו יכולות שטח משופרות וספורטיביות, הוא מצויד במתלים נפרדים בעלי מהלך של 31 ס"מ להם בולמי גז, מרווח גחון של 32 ס"מ, דיפרנציאל אחורי הניתן לניתוק. מנוע שמספק מעל ל-70 כ"ס עם משקל עצמי של כ-450 קילו מביאות את מהירות השיוט שלו בשטח ל-90 קמ"ש ומהירות מירבית של מעל ל-100 קמ"ש בשטח.

לכל מי שמתכנן נסיעה חלקה בשטח במהירות גבוהה, אני חייב להזהיר שאין דבר כזה, גם לא בכלי רכב שכנראה הוא הכי מתאים לנסיעה כזו מכל כלי אחר שקיים היום בשוק, יכולות השטח של הרכב מרשימות על גבול הבלתי אפשרי לעומת רכבים אחרים אך נוחות ו"ערסול" שהובטחו לנו על ידי אנשי יחסי הציבור התחלפו באחיזה אמיצה בידית האחיזה שנראתה בשלבים מסוימים של הנסיעה כהכרח הישרדותי.

בשורה התחתונה, היבואן מציע את הכלי במחיר השקה של 89,900 שקלים - הנחה של כ-10 אלף שקל ממחיר המחירון. היבואן מציג את הרכב ככלי רכב שלישי במשפחה שיכול לספק צרכים של נהיגה ספורטיבית עם יכולות שטח (מתאים למושבניקים).

פולאריס RZR

צילום: Dean Stup

במחיר רשמי של כ-70 אלף שקל הריינג'ר הוותיק מהווה אלטרנטיבה שפויה ל-RZR S ככלי עבודה בעל יכולות סבירות לחלוטין, ה-RZR S נותן יותר כמעט בכל פרמטר פרט למספר המושבים הזהה ולכן מובן מדוע לקוחות הסקטור הצביעו ברגליים - היבואן מדווח בשמחה על כ-80 מסירות של הדגם החדש מאז טרום ההשקה.

המכורים לשטח יקבלו כלי חסר פשרות שיכול "לבלוע" כל סלע בדרכו, אי היכולת לעלות על הכביש במהירות סבירה (מוגבל בחוק ל-40 קמ"ש), המקום לשני נוסעים בלבד ועוד פרטים במפרט שלו עושים אותו לרכב פנאי שמעטים שיוכלו להרשות לעצמם. מאידך, נראה לי שלרוכשים של ה-RZR תהיה בעיה למחוק את החיוך מהפנים.