ארה"ב: ירידה של 11% במכירות המגזינים בדוכנים

עפ"י נתוני עדכניים, רק שבועוני החדשות רשמו זינוק במכירות הודות למסע הבחירות הממושך לנשיאות ארה"ב

אם לשפוט לפי נתוני המכירה המחרידים של כתבי העת בדוכני העיתונים בעת האחרונה, אין זה הזמן המתאים לדרוש מאנשים לשלם עבור סוגי תוכן חדשים.

לאחר העלייה המסחררת במחירי הבנזין בקיץ שעבר, שהרתיעה חלק מהצרכנים מביצוע קניות, פרץ המיתון הנוכחי, שמרתיע רבים מהצרכנים מלקנות מוצרים לא הכרחיים.

כתוצאה מכך ירדו מכירות כתבי העת בדוכנים ב-11.1% במחצית השנייה של השנה שעברה. על-פי נתוני אודיט ביורו אוף סירקוליישנס (ABOC) 19 מ-25 כתבי העת המובילים בדוכנים רשמו ירידות. רק שבועוני החדשות רשמו זינוק במכירות, הודות למסע הבחירות הממושך לנשיאות ארה"ב.

בשוק הרחב יותר של כתבי העת, כולל כתבי עת שאינם נסקרים בידי ABOC, נרשמה ירידה של 11.7% במכירות בשנה כולה, כך על-פי נתוני ניו סינגל קופי, ניוזלטר שאותו מוציא לאור ג'ון הרינגטון, מומחה ותיק לתפוצה. הירידות העמיקו במהלך השנה, והנפילה בסך 7.4% שנרשמה ברבעון הראשון הפכה לצלילה של 14.9% ברבעון הרביעי. "מדובר במצב החמור ביותר שראיתי מימיי", אמר הרינגטון.

כעת שורר חוסר ודאות רב לגבי מידת ה"נורמליות" שתשוב לשווקים עם תום המיתון. מועטים הסיכויים שהעיתונים ישובו לרמות התפוצה שלהם בתקופה שלפני המיתון, שהחמיר עוד יותר את הקשיים שבהם הם היו נתונים מלכתחילה.

לעומת זאת, צפוי היפוך בהידרדרות הקטסטרופלית במכירות כתבי העת בדוכנים. לאחרונה נראה שהמכירות בדוכנים מתייצבות לאחר שנים רבות של ירידות, אבל אז פרץ המיתון והוביל לירידות נוספות במכירות. "המכירות התייצבו במשך שלוש-ארבע שנים", אמר הרינגטון. "ולכן זה לא נראה כמו מגמה שנובעת משינויי תפוצה או שינויים דמוגרפיים או משהו אחר. אם תהיה התאוששות, ניתן לקוות שהמכירות ישובו לרמות של 2007 או 2006".