כנען פרסום בתנועה זכתה במכרז לפרסום על גבי האוטובוסים של דן

על-פי הערכות בענף, כנען תשלם עבור הזיכיון כ-5 מיליון שקל בשנה ; הזיכיון יינתן למשך 4 שנים עם אופציה להארכה ב-4 שנים נוספות ; סמנכ"ל השיווק של כנען: "נעלה את מחירי הפרסום על אוטובוסים באזור תל-אביב"

כנען פרסום בתנועה זכתה שוב במכרז לפרסום על גבי האוטובוסים של דן - כך נודע ל"גלובס". הזיכיון יינתן למשך 4 שנים, עם אופציה להארכה ב-4 שנים נוספות. על-פי ההערכות בענף, תשלם כנען תמורת הזיכיון לפחות 5 מיליון שקל בשנה, בעוד רף המינימום במכרז עמד על 3.5 מיליון שקל. בשלב הגמר התמודדה מול כנען פרסום בתנועה חברת ברעם פרסום מקורי.

כנען זכתה בראשונה במכרז על זכויות השילוט של אוטובוסי דן ל-5 שנים בשנת 2005. תמורת הזיכיון שילמה אז כנען 20 מיליון שקל, והוא העניק לה זכויות לפרסום על גבי 1,100 אוטובוסים של דן בכל רחבי גוש דן. עד אותה עת החזיקה מקסימדיה בזיכיון על גבי אוטובוסי דן, באמצעות החברה הבת - גלגלי זהב, שעסקה במכירת זכויות הפרסום באוטובוסים. 3 שנים קודם לכן איבדה מקסימדיה את הזיכיון לפרסום על גבי אוטובוסים של אגד, לטובת כנען. הפסקת ההתקשרות עם דן גרמה למעשה להפסקת פעילותה של גלגלי זהב מצד אחד, והפכה את כנען לחברה היחידה בתחום פרסום החוצות שמסוגלת לפרסם בפריסה מלאה בכל רחבי הארץ.

מחד, הזכייה הפכה את כנען לרגישה מאוד בנוגע לזיכיונות הראשיים שלה. למעשה, היא הגיע למכרז הנוכחי בעמדה של כמעט "חייבת לקחת אותו בכל מחיר". מצד שני, במסגרת הזיכיון נכתב כי הזכיין יוכל להחזיר את הזיכיון בתוך חצי שנה. בענף מעריכים כי כנען עשויה לבצע מהלך כזה במטרה להכריח את דן להוזיל את הזיכיון.

כנען פרסום בתנועה הוקמה ב-2001 על-ידי קובי כנען. 50% מהחברה נמצאים בבעלות קובי כנען ו-50% נוספים בבעלות משפחת קירש. החברה היא הזכיינית לפרסום על גבי 3,200 אוטובוסים של החברות אגד, דן, קווים, אגד תעבורה וקונקס ברחבי הארץ.

בכנען אישרו היום את הידיעה. אוהד גבלי, סמנכ"ל השיווק של החברה, אמר ל"גלובס": "המחיר אותו נאלצה כנען לשלם גבוה באופן משמעותי מההסכם הקודם. לפיכך צפוי שמחירי הפרסום על גבי האוטובוסים באזור תל-אביב רבתי יתייקרו בתקופה הקרובה. למרות התקופה הבעייתית והמחיר הגבוה שאנו נאלצים לשלם, אנו בכנען נמשיך להמציא את עצמנו מחדש, ניצור מוצרים חדשניים ומתקדמים בקנה-מידה עולמי ונספק ללקוחותינו מוצרים באיכות, בפריסה וברמת השירות הגבוהה ביותר, כפי שאנו עושים כבר שנים".