פרשת הירשזון: עבודות שירות למנכ"ל קרן הפנסיה הע"ל ציון כהן שהלבין את כספי הגניבה

גלובס tv השופטת ציינה כי יש להבחין בין כהן לבין יתר הנאשמים בפרשה: לא היתה לו נגיעה ישירה למעשי הגניבה, הוא היה עבריין משני שפעל כמסייע בלבד, ובשלב מסוים הודיע לאחיו שהוא מפסיק לשתף עמו פעולה בהלבנת הכספים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (א') 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל על ציון כהן, שהיה מנכ"ל קרן הפנסיה הע"ל, וסייע לאחיו עובדיה ודוד כהן בגניבת הכספים מהע"ל ומוסדותיה בפרשת אברהם הירשזון. כהן הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בסיוע לגניבה בידי מנהל ובסיוע להלבנת הון אסורה.

בגזר הדין קבעה השופטת ברכה אופיר-תום, כי ציון כהן הפך את חשבון הבנק שלו ושל אימו למקלט פיננסי עבור אחיו, והלבין עבורם שם צ'קים בסך מיליון שקל מתוך 6 מיליון שגנבו כדי לכסות את חובות ההימורים של דוד כהן.

התובעת, עו"ד לילך שלום, ביקשה לגזור על כהן שנת מאסר בפועל, בנימוק שהוא לא היה מנותק מהעשייה העבריינית ובמשך 4 שנים היה מודע למתרחש בהע"ל. הסניגורים, עוה"ד בעז בן-צור וקרן שמש, טענו כי הוא לא היה בסוד העניינים, לא נטל אגורה לכיסו ובניגוד ליתר הנאשמים, הוא היה רחוק ממנעמי החיים.

אופיר-תום ציינה מספר סיבות להבחין בין ציון כהן לבין יתר הנאשמים: לכהן לא היתה נגיעה ישירה למעשי הגניבה; הוא היה עבריין משני שפעל כמסייע בלבד ועמד בשוליה של העשייה העבריינית בהע"ל; ובעיקר - בשלב מסוים הוא הודיע לאחיו כי הוא מפסיק לשתף עימם פעולה ולהלבין את כספי הגניבה, "עובדה המצביעה על אישיותו הנורמטיבית ועל הלך-רוחו ביחס למעשי העבירה אליהם נגרר, שלא בטובתו". (ת.פ. 40138/08).