הנפט נסגר בשיא של חודשיים על רקע הציפיה להורדת התפוקה ע"י אופ"ק; מחירו עלה ל-47.09 דולר לחבית

[למדור שוקי עולם] עלייה של 3.35% ; מספר החוזים המעניקים לסוחרים את האופציה לרכוש נפט גולמי במחיר של 50 דולר לחבית, לפני ה-14 במאי, הכפיל את עצמו בשבוע שעבר ועומד כעת על כ-17 אלף חוזים

מחיר הנפט נסגר מעל רף 47 הדולר לחבית לאחר שקרטל אופ"ק צימצם את היקף תפוקת הנפט, וכשמשקיעים רבים מעריכים כי מחיר הנפט יחצה בקרוב את רף 50 הדולר לחבית בו שהה לאחרונה בתחילת ינואר. במהלך המסחר נסחר הנפט ב-48.83 דולר לחבית.

משקיעים בתחום האנרגיה מנסים להעריך מתי הנפט יגיע ל"תחתית" מאז שמחיר הנפט נפל ב-69% משיא של 147.27 דולר לחבית, אותו הציג בחודש יולי אשתקד. נראה כי עכשיו משקיעים רבים סבורים כי הנפט יגיע בקרוב ל-50 דולר.

מספר החוזים המעניקים לסוחרים את האופציה לרכוש נפט גולמי במחיר של 50 דולר לחבית, לפני ה-14 במאי, הכפיל את עצמו בשבוע שעבר ועומד כעת על כמעט 17 אלף חוזים. מחיר החוזים זינק ב-8%.

העליות במחירו של הנפט במהלך החודש האחרון מרמות של 35 דולר לחבית הינן למרות העלייה שנרשמה במקביל בשערו של הדולר ביחס למטבעות השונים. ניראה כי המשקיעים מחפשים הגנות מתחום הסחורות כגון נפט וזהב לצורך הגנה מפני אינפלציה. כמוכן לרוב נוטים המשקיעים לשמור על קורלציה בין השקעתם במניות להשקעתם בסחורות, אולם הנפט הצליח להסחר בתקופה האחרונה בניגוד למגמה בשווקי המניות שרשמו ירידות לרמות שפל בהן לא היו מזה 12 שנה.

היום דווח ברויטרס כי סין מילאה את 4 מאגרי הנפט אשר משמשים כמאגרים רזרביים ואשר מצויים בידי המדינה וכי כעת יהיה עליה לרכוש עוד טנקים לאחסון נפט על מנת להשקיע ברכישת מלאים כל עוד מחירו נמוך, כך אמר בכיר בתעשייה הסינית בהתייחסות נדירה למאגרי הנפט של סין.

היום גם אמר שר הנפט העירקי כי מחירי הנפט אינם רווחיים והוגנים בעבור המדינות יצרניות הנפט וכי עליהם לעלות. ואמר כי במידה ומחיר הנפט ישאר מתחת ל-50 דולר לחבית תצטרך עירק לבחון מחדש את התקציב שלה במחצית שנת 2009.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באפריל עלה ב-1.57 דולר או 3.36% ל-47.09 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

חברת PVM Oil מעריכה כי מדינות החברות בקרטל אופ"ק, הקטינו את היצע הנפט בכ-13% מאז חודש ספטמבר, כאשר מלאי הנפט הצטמצם ב-1.4 מיליון חביות ליום. אופ"ק צפוי להודיע על הפחתה נוספת של תפוקת הנפט בפגישתו הבאה שתערך ב-15 למארס.

ברמת הפירמות, ברקליס קפיטל מעלה אמנם את מחיר היעד למניית אלון USA ל-80 סנט מ-65 סנט למניה, אך קובע כי תוצאות הרבעון האחרון של השנה היו יחסית מאכזבות, כשהמיתון והגידול ברמת האבטלה ימשיכו להשפיע לרעה על צריכת הגז ב-2009.