צדק חלוקתי ב"עוף העמק": עובדים ששכרם הולן לקחו עופות מהמחסן כדי למכור אותם באופן פרטי בשוק

עובדי "עוף העמק" ברמת-ישי, המתבצרים בשטח המשחטה זה היום הרביעי ברציפות, מצאו דרך יצירתית להשיב לעצמם לפחות חלק ממשכורת פברואר אותה לא קיבלו עדיין ; הגיעו לשוק תלפיות בחיפה עם העופות

עובדי "עוף העמק" שברמת ישי, המתבצרים בשטח המשחטה זה היום הרביעי ברציפות, מצאו דרך יצירתית להשיב לפחות חלק ממשכורת פברואר אותה לא קיבלו עדיין. העובדים לקחו עופות ממחסני המפעל, ובשעה זו הגיעו אל שוק תלפיות בחיפה כדי לנסות למכור אותם שם. לא בטוח שהמהלך יצליח לפצות על הלנת שכרם, אך בזירה התקשורתית אותה מנהלת ההסתדרות באופן מוצלח למדי, זה בטח יעזור כדי להגביר את הלחץ.

התסכול של עובדי עוף העמק הולך וגובר ככל שהזמן חולף, מבלי שנמצא עדיין משקיע רציני שיסכים לרכוש את המשחטה. המקום פועל אמנם כבר 40 שנה, אולם בשנים האחרונות הוא לא הצליח להגיע לרווח תפעולי. זאת, בניגוד למקרה של "פרי הגליל", שנחשב למותג מצליח עם ניהול כושל. אותו תסכול עבר בתחילת השבוע לפסים אלימים, כאשר קבוצת עובדים ניסתה למנוע בכוח ממנכ"ל המפעל, שוקי עוגן, לעזוב את תחומי המקום.

לעוף העמק חובות של כ-3.2 מיליון שקל לבנק הבינלאומי, בנוסף לחוב של כ-20 מיליון שקל לספקים ולנושים אחרים. בבנק אולי לא ימהרו לרוץ לכינוס נכסים כדי להימנע מביקורת ציבורית, אולם בהיעדר עסקת רכישה קרובה נראה כי ההליך הזה בלתי נמנע. עבור 200 העובדים, בעיקר עובדי הכפיים המבוגרים שיתקשו מאוד למצוא עבודה חדשה, מדובר במכה קשה.