קבוצת המשביר מגדילה את אחזקותיה בחברת סיבוס תמורת 4.1 מיליון שקל

מחזור המכירות של "סיבוס ארוחות עסקיות" צמח ב-2008 ב-40% ל-180 מיליון שקל ; המשביר, שהחזיקה ב-50% מהמניות, רוכשת את מניותיה של חברת י.רוטמן נאמנות (32.2%) ואת מניותיו של משה קריינר (2.4%)

קבוצת המשביר לצרכן מגדילה את אחיזתה בחברת סיבוס ארוחות עסקיות. הקבוצה, שהחזיקה עד כה ב-50% מהמניות, רוכשת את מניותיה של חברת י.רוטמן נאמנות (32.2%) ואת מניותיו של משה קריינר (2.4%) תמורת 4.1 מיליון שקל. העסקה משקפת לחברה שווי של 12 מיליון שקל, שווי הגבוה פי 2.4 מעת רכישת המניות הראשונה שביצעה המשביר בחברה.

לאחר השלמת ההסכם יסיימו רוטמן וקריינר את שותפותם בחברה וקבוצת המשביר תחזיק ב-84.6% מהמניות. מייסד החברה, ירון קומרוב והמנכ"ל, חיים בן-סימון, בחרו שלא לממש את אופציית הפוט.

סיבוס, שנוסדה ב-1998, עוסקת במתן שירותי אאוט-סורסינג של הסעדה לחברות. בין לקוחות החברה ניתן למנות את החברות סלקום, פרטנר, מירס, קבוצת רד, Ness, טבע, קוקה-קולה, מי עדן ועוד. סיבוס קשורה בהסכם עם ארגונים וחברות מצד אחד, ועם מסעדות, רשתות מזון מהיר ורשתות קפה מצד שני. החברה משמשת בפועל כפלטפורמה לשירותי הסעדה של כ-140 אלף עובדים. עובד שארגונו חתום על הסכם עם סיבוס, רשאי לאכול באחת מ-1,700 נקודות הסעדה, בסבסוד המעביד ובאמצעות כרטיס עובד או כרטיס סיבוס, וכל זאת בהתאם להגבלות עליהן מחליט המעסיק. סיבוס עצמה נהנית מעמלה על כל ארוחה הנעה בין 4% ל-7%. בשנה החולפת הרחיבה סיבוס את פעילותה לתחום שירותי רווחת העובדים. על בסיס אותה המערכת יכולות החברות להעניק לעובדים מענקים באמצעות gift card או הטבות אחרות כגון טיפול בספא וכדומה.

"זה תחום חדש שיש לנו כוונה לפרוס באופן מלא לכל קהל הלקוחות במהלך השנה הנוכחית. פרט כך יש לנו כוונה לבצע סינרגיה מלאה בין חברי מועדון 365 למחזיקי כרטיס סיבוס", אומר בן-סימון.

קבוצת המשביר רכשה 50% מחברת סיבוס בפברואר 2008, לפי שווי של 5 מיליון שקל. מאז הרכישה צמחו הכנסות החברה בלמעלה מ-40% ומחזור ההכנסות ל-2008 הסתכם ב-180 מיליון שקל.