גורם משפטי בכיר על אפשרות מינויו של יעקב נאמן לשר המשפטים: "אולי הצליחו לעצור את הבאפלו, אבל במקומו הכניסו לזירה שור זועם"

(עדכון) - "זה לא משנה אם שר המשפטים יהיה פרידמן או נאמן, אבל מי שחשב שהוא נפטר מפרידמן יקבל את ההיפך. אם פרידמן הוא סדין אדום - נאמן הוא סדין בורדו" ; עד כה לא קיבל נאמן כל פנייה לשמש בתפקיד

במערכת המשפט תקפו היום (ה') את הצעת הפשרה המתגבשת בין ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, לבין יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שבמסגרתה ימונה עו"ד פרופ' יעקב נאמן לשר המשפטים במקום דניאל פרידמן.

"הם אולי הצליחו לעצור את הבאפלו, אבל במקומו הכניסו לתוך הזירה שור זועם, רווי ייצרי נקמה במערכת המשפטית, שהעמידה אותו לדין ומנעה ממנו להיות שר", אמר היום ל"גלובס" גורם משפטי בכיר בפרפרזה על דבריו של השופט מישאל חשין, שדימה בעבר את פרידמן לבאפלו שרומס כל דבר הנקרה בדרכו.

"אין הבדל בין השניים", הוסיף הבכיר למתוח ביקורת, "זה לא משנה אם שר המשפטים יהיה פרידמן או נאמן, אבל מי שחשב שהוא נפטר מפרידמן יקבל את ההיפך. לנאמן יש התבטאויות הרבה יותר חמורות. אם פרידמן הוא סדין אדום - אז נאמן הוא סדין בורדו".

יצויין כי עד כה לא קיבל נאמן כל פנייה לשמש בתפקיד, אולם על-פי הערכות הוא יסכים לכהן כשר המשפטים - "הגם שבלב כבד".

כפי שנחשף אתמול (ד') ב"גלובס", בימים האחרונים קיימו נתניהו וליברמן פגישות חשאיות בתיווכו ובהשתתפותו של יו"ר הכנסת המיועד, ח"כ ראובן רובי ריבלין, בניסיון להגיע לפשרה על מינויו של פרידמן לשר משפטים.

בין ההצעות שעלו על הפרק: מינוי שר מקרב חברי הכנסת של ישראל ביתנו לתפקיד או מינוי אדם חיצוני שיוסכם על-ידי שני הצדדים. בליכוד הציעו כי ח"כ עוזי לנדאו יעמוד בראש המשרד, אולם בסביבתו של ליברמן אומרים כי ליברמן חושש שלנדאו יהיה חלש מדי מול מערכות המשפט.

אמש עלתה על השולחן הצעה למינויו של נאמן לתפקיד. נאמן נחשב לאיש אמון של ליברמן ושל נתניהו וגם לגדול תומכיו של פרידמן.

כעת נמצאת ההחלטה בידי ליברמן, שאמור להשיב לנתניהו עד מחר (ו'). מקורבים לליברמן אמרו כי הוא מתעקש להשאיר את פרידמן בתפקידו, אולם לא מן הנמנע שבסופו של דבר ייעתר להצעת הפשרה. במערכת הפוליטית מעריכים כי פרידמן ייאלץ לעזוב בסופו של דבר את משרד המשפטים.

לפי שעה צפויה ישראל ביתנו לקבל 5 תיקים: תיק החוץ לליברמן, המשפטים, ביטחון פנים, התשתיות והתיירות - אולם אם יוחלט שלא להשאיר את פרידמן בתפקידו, ייתכן כי יחול שינוי במספר התיקים.