דלק נדל"ן, הפניקס ודלק רכב מכבידות - ובכלל פיננסים צופים כי קבוצת דלק תפסיד ברבעון הרביעי לפחות 612 מיליון ש'

בבית ההשקעות לא נוקבים בסכום מדויק - אך מעריכים כי ההפסד יגיע לפחות להיקפו ברבעון השלישי ; סיבות נוספות להפסד הצפוי: הפחתות נוספות בשל צניחה במחירי הדלק וירידה חדה בתקבולי הדיבידנדים

כלכלני כלל פיננסים פרסמו הבוקר (ה') עדכון סקירה לקבוצת דלק לקראת פרסום דו"חות הרבעון הרביעי. "אין ביכולתנו לחזות את התוצאות הכספיות עליהן תדווח החברה בסוף החודש, אך כמו שהערכנו בדצמבר, הדו"ח שיתפרסם ישקף את ההרעה בתוצאות החברות הבנות והפחתות נוספות".

בשורה התחתונה, הכלכלנים מצפים להפסד גבוה, לפחות כמו זה שנרשם ברבעון השלישי (הפסד של 612 מיליון שקל). הם שומרים על המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 373 שקל למניה, הגבוה בכ-35% משער הפתיחה של היום. זאת, לעומת מחיר יעד של 434 שקל בתחזית הקודמת של כלל פיננסים. בבית ההשקעות גוזרים את מחיר היעד מהערכת השווי הנכסי הנקי (NAV).

הכלכלנים מונים 5 סיבות מרכזיות, שיביאו להערכתם להפסד גבוה ברבעון הרביעי -

; ראשית, להערכתם, דלק נדל"ן תרשום בדו"ח השנתי ירידות ערך הנדל"ן והפחתות של מאות מיליוני שקלים. עד להפרדתה המלאה, צפויה דלק נדל"ן להמשיך ולהכביד על תוצאותיה של הקבוצה כולה.

; המשך הפסדים בהפניקס כתוצאה ממצב שוקי ההון בארץ ובעולם כשברקע עסקת אקסלנס. בכלל פיננסים מציינים כי ב-31 לדצמבר הזרימה הפניקס 150 מיליון שקל להפניקס ביטוח, בגין גרעון בהון העצמי. ברקע, עסקת אקסלנס, שלהפניקס בעיה תזרימית להשלמתה. האנליסטים תוהים - האם החברה האם תיאלץ לעזור? האם קיים חשש להחזקה של קבוצת דלק בחברת הפניקס?

; צפי לירידה חדה ברווחיות של דלק רכב , "פרת המזומנים" של הקבוצה, כתוצאה מירידת דרמטית במכירת רכבים ברבעון.

; המשך ירידה חדה במחירי הדלקים יביא להפחתות נוספות בגין מלאי בדו"חות דלק ישראל, דלק אירופה ודלק ארה"ב ברבעון הרביעי.

; ולבסוף - היעדר רווחי הון בגין מימושים והנפקות, וירידה חדה בתקבולי הדיבידנדים.

"אין ספק שהצלחת קידוח תמר תורמת רבות לשווייה של קבוצת דלק, אך התוצאות הכספיות של הקבוצה יושפעו מהסביבה העסקית של החברות הבנות, שתמשיך להערכתנו להיות מאתגרת, במיוחד בתחום הנדל"ן והפיננסים. אתגרי הטווח הקצר של הקבוצה נותרו בעינם, כאשר לחברה חוב לא מבוטל אותו היא צריכה לשרת", מסכמים האנליסטים.