69 רוכשי דירות תובעים את דונלד טראמפ על שנטש את פרויקט המגורים באחה במקסיקו

טוענים כי הפסידו 18 מיליון דולר בפיקדונות ; לפי כתב התביעה, חברת הפיתוח אירונגייט, שותפתו של טראמפ בפרויקט, הסתירה מהקונים כי לא הצליחה להשיג מימון להשלמת הבנייה בעקבות משבר האשראי

69 רוכשי דירות בפרויקט מגורים יוקרתי שליד טיחואנה, מקסיקו, הגישו תביעה נגד המיליארד דונלד טראמפ ושותפיו בפרוייקט, בטענה כי הפסידו הפקדות בסכום של 18 מיליון דולר.

לפי כתב התביעה, חברת הפיתוח אירונגייט, שותפתו של טראמפ בפרוייקט, הסתירה מהקונים כי לא הצליחו להשיג מימון להשלמת הבנייה בעקבות משבר האשראי, גם בשעה שהמשיכו לקחת מהם פיקדונות. כדי להימנע מצורך להחזיר את הפיקדונות, אירונגייט הקימה חברת קש במקסיקו, ורק בחודש שעבר הודיעה לקונים כי הפרויקט בוטל.

התובעים טענו כי נאמר להם שטראמפ היה מעורב בפרויקט באופן פעיל וכי ילדיו, דונלד טראמפ ג'וניור ואיוונקה טראמפ, רכשו אף הם דירות בפרויקט.

פרוייקט "טראמפ אושן ריסורט באחה", הוכרז לראשונה באוקטובר 2006, אז תואר כשותפות בין חברת האחזקות של טראמפ לבין איירונגייט. באפריל 2007, טען טראמפ כי הפרויקט קבע שיא למקסיקני לאחר שהצליח לכאורה למכור דירות בשווי 122 מיליון דולר ביום אחד. המכירות החזקות עודדו את איירונגייט להכריז על הקמת מגדל שני, כאשר בנייתו של המגדל הראשון הייתה אמור להסתיים בסוף 2008.

טראמפ אמר אתמול בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי "כולם ידעו שבסה"כ נתתי את שמי לפרוייקט". "אני לא האחראי על הפיתוח. לעולם לא הגעתי לאתר הבניה", הסביר המיליארד האמריקני.