שותף בכיר במשרד רוה"ח שיף-הזנפרץ: "אין לנו שאיפות להימנות עם הביג-4"

לאחר שהתמזג עם משרד רוה"ח וולקן וינברג, משרד שיף-הזנפרץ קולט מנהל חדש למחלקת המיסוי ומשדרג למעגל השותפות שני רואי חשבון

כחודשיים לאחר שהתמזג עם משרד רוה"ח וולקן וינברג, מהוותיקים בענף ראיית-החשבון, ובניגוד למגמת ההצטמצמות של פירמות אחרות במשק, מודיע משרד שיף-הזנפרץ על המשך מגמת ההתרחבות והצמיחה שלו. לאחרונה הצטרפו למעגל השותפות שני רו"ח בכירים: רו"ח אלי אמרוסי (40), ששימש כראש צוות בכיר לביקורת והתמנה לשותף בתחום הביקורת; ורו"ח פיני בר שמואל (40), ששימש כראש צוות בכיר במחלקה לניהול סיכונים וביקורת פנים והתמנה לשותף בתחום זה. בנוסף, קלט המשרד מנהל חדש למחלקת המיסוי: עו"ד (רו"ח) איציק פוגל.

שיף-הזנפרץ מדורג כמשרד השמיני בארץ מבחינת גודלו, בעיקר בזכות המיזוג עם משרד וולקן-וינברג, שבראשו עומדים רו"ח מנחם וינברג ורו"ח ורד כהן, שאחריו קפץ המשרד מהמקום ה-11 (עם 128 עובדים), שלושה שלבים מעלה, עם כ-150 עובדים.

לדברי יהושע הזנפרץ, שותף בכיר בשיף-הזנפרץ, "ענף ראיית החשבון הוא בבואה של המשק. לפיכך, כאשר קיימת האטה במשק גם אנו נפגעים, אולם באופן פחות מכלל המשק, היות שלרוב השירותים שמעניקים רואי החשבון קיים ביקוש קשיח. עם זאת, כולנו נהיה חייבים להמשיך ולהתייעל".

לדבריו, "גם כיום המשרד נמצא בתנופת צמיחה", לעומת המשרדים הגדולים. ההסבר טמון בעיסוקים שעליהם התבססו המשרדים בתקופת השגשוג. "משרדים גדולים בנויים באופן מהותי יותר על שוק ההון, הנפקות, תשקיפים ועל תעשיית ההיי-טק. כיום, בשל המשבר הכלכלי נעצרו כמעט לחלוטין הנפקות, הן של מניות והן של איגרות-חוב. גם כמות העסקאות הגדולות במשק ובחו"ל ירדה בחדות, וזה מקרין בעיקר על המשרדים הגדולים.

"משרדנו בנוי יותר על מתן 'שירותי נישה' ללקוחות בינוניים, כך שהפגיעה בנו פחותה בהרבה. עוזרת לנו מאוד העובדה, כי בשנה שעברה הצטרפנו לרשת הבינלאומית RSM, המדורגת במקום השביעי בעולם, מה שמסייע לנו לתת שירותים ללקוחות בארץ העושים עסקאות עם חו"ל, וללקוחות מחו"ל העושים עסקים עם ישראל".

* האם אתם לוטשים עיניים לביג-4?

"אין לנו שאיפות להימנות עם הביג-4. אנו נמצאים במדרג של ה-Medium Size. המשרד נותן שירותים למגזר של הלקוחות במשק הנמנים עם הבינוניים והקטנים, ואנו מוטים פחות לכיוון של חברות ציבוריות והנפקות, ויותר לטיפול אישי.