משרד התקשורת יבדוק את שוק התמסורת ותקשורת הנתונים; בזק חוששת מהתערבות

בזק היא השחקן הדומיננטי ביותר בשוק התמסורת ותקשורת הנתונים, והיא זו שעל תשתיותיה מתבצעת מרבית תעבורת המידע בישראל - וכנראה שעובדה זו לא נעלמת מעיני משרד התקשורת

לראשונה החליט משרד התקשורת לבדוק את יחסי הכוחות בשוק התמסורת ותקשורת הנתונים בישראל. ל"גלובס" נודע כי השבוע פנה המשרד לכל חברות התקשורת כדי לקבל נתונים של כל אחת מהן על היקף הפעילות בתחום וזאת במטרה להבין על איזה שוק מדובר וכיצד יש לנהל אותו אם בכלל.

בכיר במשרד התקשורת אמר ל"גלובס" כי מאחורי הפנייה שנעשתה לכל חברות התקשורת בנושא אין כוונה ספציפית, כלומר הבדיקה לא נעשית לשם קביעת רגולציה כלשהי. לדבריו, עד שלא מבינים את הפרטים בשוק הספציפי הזה לא ניתן לדעת איך לגשת אליו. עוד הוסיף הבכיר כי שוק התמסורת ותקשורת הנתונים הוא שוק שלא נבחן עד עתה אבל מדובר בשוק צומח שנמצאות בו לא רק חברות התשתית, אלא גם חברות הסלולר וספקיות האינטרנט ונדרשת עבודת לימוד רצינית לפני שמתעסקים בו.

מי שעשויה לסבול מתוצאות הבדיקה היא בזק. האחרונה היא השחקן הדומיננטי ביותר בשוק התמסורת ותקשורת הנתונים והיא זו שעל תשתיותיה מתבצעת מרבית תעבורת המידע (Data) בישראל. למעשה, כל חברות התקשורת תלויות לחלוטין בתשתית בזק וכנראה שעובדה זו לא נעלמת מעיני משרד התקשורת. ניסיון העבר מלמד שהבדיקה של המשרד תוביל למסקנות כלשהן ולפעולה כלשהי שלא תהיה לטובת בזק.