אסיה ננעלה במגמה מעורבת: הונג קונג סיימה בירידה של 0.8% בעוד שטוקיו, סידני ושנחאי זינקו ביותר מ-3%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] ברקליס קפיטל: הכלכלה הסינית תצמח בקצב שנתי של 6.7% ב-2009 ; מדד Teritary היפני עלה ב-0.4% בינואר לאחר חודשיים של תוצאות שליליות

המדדים המובילים ננעלו במגמה מעורבת כאשר הונג קונג סיימה בירידות בעוד שסידני, טוקיו ושנחאי עלו ביותר מ-3% כל אחד. טוקיו הובילה את העליות באיזור אסיה פסיפיק עם זינוק של 3.2% על רקע פגישה בת יומיים של הוועדה המוניטרית של הבנק המרכזי של יפן (BOJ).

עיתון ה"ניקיי" מדווח על כך שה-BOJ עשוי לרכוש אג"ח בנקאיות שרק הונפקו בכוונה לשפר את הנזילות שלהם ולתמוך במערכת הפיננסית. הבנק המרכזי של יפן צפוי להותיר את שיעור הריבית על 0.1%, בהחלטה שתפורסם מחר (ד').

האווירה החיובית בטוקיו נתמכה גם בידיעות מהתקשורת היפנית לפיהן ראש הממשלה, טארו אסו, כינס פאנל של מומחים לתיכנון חבילת תמריצים חדשה בהיקף של כ-20 טריליון ין (204 מיליארד דולר).

מדד Teritary היפני עלה ב-0.4% בינואר לאחר חודשיים של תוצאות שליליות. אך במחלקת המחקר של FXCM ישראל מעריכים כי בשלב זה יהיה זה מוקדם לדבר על התאוששות: "הביקושים המתדלדלים לסחורות מיפן גורמות לחברות ביפן לצמצם את התפוקה. צמצום התפוקה מוביל לגידול באבטלה ומכביד על הצריכה, גם בתחום השרותים. הפיחות בערכו של הין מעורר תקוות לעידוד הייצוא לשוקים זרים שכן הוא מוזיל את הסחורות היפניות עבור הרוכשים הזרים".

בזירה הסינית, ברקליס קפיטל פרסם תחזית צמיחה לפיההכלכלה השלישית בגודלה בעולם תצמח בקצב שנתי של 6.7% ב-2009. בהינתן יעד צמיחה של 8% אותו הציבה ממשלת סין, גובר הלחץ על קובעי המדיניות הכלכלית בסין להרחיב ולהאיץ את חבילת התמריצים.

בברקליס מעריכים כי שיעור הצמיחה השנתי בסין יאט ל-5.8% ברבעון הראשון של השנה, אך יתאושש בהמשך השנה ויחזור לקצב גידול של 9% כבר ברבעון האחרון של 2009. ברבעון האחרון של 2008 התמ"ג של סין צמח בקצב שנתי של 6.8%.

הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק המרכזי של אוסטרליה הראו כי קובעי המדיניות מעדיפים להותיר את הריבית על כנה בחודש מרץ כדי להעריך את יעילותם של הצעדים המוניטריים והפיסקליים שננקטו עד כה. עם זאת, הפרוטוקולים מראים כי הבנק שומר לעצמו מרחב תמרון וכי הוא עשוי בעתיד לנקוט בצעדים מקלים נוספים. הבנק המרכזי אמר כי התחזית הכלכלית לטווח הקרוב עודנה "חלשה" אך שוק האשראי מגיב יפה להפחתות
הריבית ועל כן שומר לעצמו הבנק "גמישות מספקת" להמשיך בהפחתות הריבית.

מדד ניקיי 225 טיפס ב-3.18% ל-7,704 נקודות ; מדד הנג-סנג ירד ב-0.76% ל-12,976 נקודות ; מדד שנחאי המשולב עלה ב-3% ל-2,260 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 התחזק ב-3.09% ל-3,348 נקודות ; מדד קוספי זינק ב-3.41% ל-1,125 נקודות ; מדד סנסקס 30 מאבד גובה לפני הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.4% ל-98.52 ין לדולר. הין היפני צנח ב-11.3% מאז השיא בינואר.

בזירת המאקרו

מדד Teritary היפני עלה ב-0.4% בינואר לאחר חודשיים של תוצאות שליליות. מגזרי המידע והתקשורת הובילו את העליות במדד. עם זאת, המגמה הכללית עודנה שלילית והתוצאה השנתית מראה ירידה של 3.9%.

בשלב זה יהיה זה מוקדם לדבר על התאוששות: הביקושים המתדלדלים לסחורות מיפן גורמות לחברות ביפן לצמצם את התפוקה. צמצום התפוקה מוביל לגידול באבטלה ומכביד על הצריכה, גם בתחום השרותים. הפיחות בערכו של הין מעורר תקוות לעידוד הייצוא לשוקים זרים שכן הוא מוזיל את הסחורות היפניות עבור הרוכשים הזרים. הין היפני צנח ב-11.3% מאז השיא בינואר.

מניות בכותרות

מניית ענקית הכרייה BHP ביליטון ריכזה עניין לאחר שמחירי הנחושת עלו אמש לשיא של ארבעה חודשים. נציין כי בנק מקיורי עדכן מטה את תחזית מחירי הסחורות, כשהוא חוזה ירידה של 10% במחיר הנחושת במהלך שנת 2010. BHP ביליטון מתכננת להקים בקנדה את מכרה האשלג הגדול ביותר בעולם, שיוקם ויחל בהפקת האשלג עד שנת 2015 ויגיע לתפוקה מקסימלית עד 2026. עם זאת, אנליסטים מעריכים כי הקמת המכרה לא תביא לעודפי היצע בשוק האשלג ה"רעב", ולפיכך גם לא לירידת המחירים של המינרל.

מניית Sumco , היצרנית הגדולה בעולם של שבבי סיליקון, התחזהק לאחר שבתי השקעות העלו את המלצתם לרכישת המניה.

מניית HSBC ריכזה עניין בהונג קונג לאחר שגולדמן זאקס העריך כי רווחי הבנק עשויים לחזור לרמות נורמליות בתקופה הקרובה. גולדמן זאקס העלה את המלצתו למניה ל"נייטרלי" מ"מכירה".

מניית Woolworths ריכזה עניין באוסטרליה לאחר שהבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) הודיעה כי הוא יפחית את עלויות ההלוואות. מניית מקיורי עלתה בחדות בסידני.

מניית מיזוהו פיינשל , בנק המשכנתאות השני בגודלו ביפן, ריכזה עניין לאחר שקיודו ניוז הודיע כי הבנק המרכזי של יפן (BOJ) עשוי להרחיב את תמיכתו בבנקים.