עו"ד שנתבע ע"י לקוחו חוייב למסור לו את מסמכי ההליך המשמעתי שנוהל נגדו

בית משפט השלום בחדרה חייב את עו"ד יוסף אלברק שנתבע ע"י לקוחו בטענה לרשלנות מקצועית, למסור ללקוח את כל מסמכי ההליך המשמעתי שנוהל נגדו בלשכת עורכי הדין

בית משפט השלום בחדרה חייב עורך דין שנתבע על-ידי לקוחו בטענה לרשלנות מקצועית, למסור ללקוח את כל מסמכי ההליך המשמעתי שנוהל נגדו בלשכת עורכי הדין.

מרדכי דמתי תבע את עו"ד יוסף אלברק, שייצגו בתביעת ליקויי בנייה. במקביל הגיש נגדו תלונה לוועדת האתיקה, ואלברק הורשע בבית הדין המשמעתי המחוזי. אלברק עירער לבית הדין הארצי, וטרם נודעה תוצאת ערעורו. הלקוח ביקש מבית המשפט לחייב את אלברק למסור לו את גזר הדין המשמעתי ואת פסק הדין בערעור, ככל שזה כבר ניתן.

השופטת הדסה אסיף נעתרה לבקשתו, וציינה כי אלברק עצמו הודה ברלוונטיות המסמכים להליך, למשל כשטען כי דמתי העלה בבית הדין המשמעתי גירסה עובדתית סותרת לזו שהעלה בתביעתו.

אלברק אף צירף את פרוטוקול עדותו של דמתי בהליך המשמעתי, ולכך קבעה אסיף כי הוא אינו יכול להסתיר את שאר המסמכים בהליך בטענה לחיסיון.

למרות שלפי חוק הלשכה, הליכי המשמעת מתנהלים בדלתיים סגורות (הוראת "סודיות"), הוסיפה השופטת, הרי שבית המשפט רשאי להורות על הצגת מסמך שהוסכם לגביו שהוא סודי.

לבסוף ציינה כי אמנם ההליך המשמעתי אינו מהווה "מעשה בית דין", אך המסמכים והפרוטוקולים יכולים לשמש ראייה בין יתר הראיות בתביעה. (ת.א. 2778-07).