גולש "גלובס" מציע פיתרון לקנסות העזיבה האדירים של חברות הסלולר ללקוחות עסקיים: הצטרפות למסלול פרטי

עצה בעקבות הידיעה במגזין G על קנסות היציאה מהשבוע שעבר: כך אפשר להתחייב מול חברת הסלולר ל-18 חודשים בלבד - במקום ל-36 חודשים במסלול העסקי

בעקבות הפרסום כאן בשבוע שעבר, על הקנסות האדירים שמטילות חברות הסלולר על לקוחות עסקיים הרוצים לעבור לחברה מתחרה לפני תום תקופת ההתקשרות, הציע אחד מגולשי אתר "גלובס" רעיון פשוט להפליא לפתרון הבעיה. החיסרון: הרעיון מיועד לבעלי עסקים קטנים ובינוניים בלבד.

במקום מסלול עסקי, פשוט צריך להצטרף למסלול פרטי. כך אפשר להתחייב מול חברת הסלולר ל-18 חודשים בלבד, במקום ל-36 חודשים במסלול העסקי.

ההיגיון פשוט. עסקים גדולים נהנים מהטבות שונות, כגון התקשרות פנים-ארגונית בחינם, נציג שירות פרטי, טיפול אקספרס במכשירים מקולקלים, חיובים זולים יותר, ואפילו הרכבת דיבוריות בחינם. החיסכון לעסקים קטנים במסלול העסקי זניח יחסית, בעוד הקנס שהם עלולים לספוג במעבר מחברה לחברה עלול להעיק בהוצאה כבדה.

גם ההבטחות ליחס מלכותי לא תמיד מתקיימות, כשמדובר בלקוחות עסקיים קטנים וחסרי כוח. איציק לוין מחזיק בבעלותו שני מכשירים עסקיים. למרות ההבטחות המפליגות של אורנג', הוא עומד בתור במוקד השירות כמו כולם. כשניסה להבין מדוע אמרה המוקדנית שהוא רשום כלקוח עסקי, אבל מקבל שירות כמו פרטי, ולמה כדאי לו להישאר במסלול העסקי, התשובות שקיבל היו מגומגמות.

כלקוח פרטי, כבר יוכלו לוין ובעלי עסקים בסדר הגודל שלו לזכות בדמי מנוי זולים יותר, להגנה יחסית ממשרד התקשורת לגבי התעריפים, לתקופת התחייבות הגיונית, ואפילו לחבילות התקשרות ב"תוך המשפחה" (רק שאצלו זו לא תהיה המשפחה הביולוגית). כל השאר כבר נתון ליכולת המיקוח שלו. כמו במסלול העסקי כך גם בפרטי - מי שמתווכח טוב יותר, זוכה.