אושר פסק הבוררות שחייב את אלי עזור ו"נובוסטי" לשלם ל"מעריב" 3 מיליון שקל

הבוררות נגעה להסכם משנת 1993, שבמסגרתו מכר "מעריב" ל"נובוסטי" את העיתון "ורמיה" תמורת תמלוגים חודשיים בשיעור 3% ממחזור המכירות של כל העיתונים בשפה הרוסית ש"נובוסטי" מוציאה לאור

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את פסק הבוררות שחייב את איש העסקים אלי עזור ואת העיתון נובוסטי נידיילי שבשליטתו, לשלם כ-3 מיליון שקל לעיתון מעריב, בגין הפרת הסכם.

הבוררות נגעה להסכם משנת 93', שבמסגרתו מכר מעריב לנובוסטי את העיתון "ורמיה", תמורת תמלוגים חודשיים בשיעור 3% ממחזור המכירות של כל העיתונים בשפה הרוסית שנובוסטי מוציאה לאור. באמצעות עוה"ד צבי בר-נתן ומרב ברוך ממשרד מ. זליגמן ושות' טען מעריב שנובוסטי ועזור הפסיקו לשלם את התמלוגים משנת 99' ואילך.

הבורר עו"ד אלקס הרטמן קיבל את תביעת מעריב ודחה את התביעה הנגדית בסך 10 מיליון שקל שהגישו עזור ונובוסטי. עזור הגיש בקשה לביטול פסק הבורר, בעיקר בטענה שהבורר נתן תוקף לחוזה לא חוקי. זאת משום שתניית אי-התחרות שבחוזה, האוסרת על מעריב להתחרות בנובוסטי בהוצאה לאור של יומונים ושבועונים בשפה הרוסית, מהווה הסדר כובל שהופך את החוזה לבלתי חוקי.

השופטת ד"ר דרורה פלפל דחתה את הבקשה לביטול פסק הבורר ואישרה אותו. בין היתר קבעה כי עזור ונובסטי אינם יכולים מצד אחד לתבוע פיצויים בשל הפרה של תניית אי-תחרות, ומאידך לטעון כי תניית אי-התחרות מהווה הסדר כובל. כן פסקה שמאחר שהצדדים נהגו לפי החוזה במשך 7 שנים ואף נמנעו מלהעלות בבוררות את טענת אי-החוקיות, עזור ונובוסטי מנועים ומושתקים מלטעון זאת כעת. עזור ונובוסטי חויבו בהוצאות ההליך בסך 35 אלף שקל. (ה"פ 474/07)