סנקור אנרג'י תרכוש את פטרו קנדה תמורת 13.7 מיליארד דולר ותיצור בכך את חברת הנפט הגדולה ביותר בקנדה

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] סנקור אנרג'י תשלם לבעלי פטרו קנדה 1.28 מניות של החברה הממוזגת, תמורת כל מניה של סנקור ; מניית סנקור טיפסה ב-30% מאז תחילת השנה ומניית פטרו קנדה עלתה ב-11%

סנקור אנרגי' , חברת חולות הנפט השניה בגודלה בעולם, הסכימה לרכושת אתפטרו קנדה תמורת 16.9 מיליארד דולר קנדי (13.7 מיליארד דולר) במניות, ותיצור בכך את חברת הנפט הגדולה ביותר בקנדה.

סנקור אנרג'י תשלם לבעלי פטרו קנדה, 1.28 מניות של החברה הממוזגת, תמורת כל מניה של החברה הנרכשת. כך מסרו שתי החברות, הממוקמות בקלגרי, קנדה. מחיר הרכישה גבוה בכ-25% מעל מחיר השוק הממוצע של מניית פטרו קנדה ב-30 ימי המסחר האחרונים.

תהליך המיזוג יעזור לשתי החברות לחסוך בהוצאות, ויקטין את תלותה של סנקור אנרג'י בייצור נפט מחולות הנפט שבאלברטה. הפקת נפט מחולות נפט דורשת תהליך מורכב ויקר, שכדאיותו מוטלת בספק לנוכח מחירי הנפט הנמוכים. מחיר הנפט איבד כ-100 דולר, או 70% מאז השיא שנקבע ב-יולי 2008 ועמד על 147.27 דולר לחבית נפט גולמי, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בינואר האחרון, סנקור אנרג'י פרסמה את ההפסד הרבעוני הראשון בהיסטוריה של החברה.

קרן פנסיה של מורים באונטריו הגדילה את אחזקותיה בפטרו קנדה ל-3.3% ברבעון הרביעי. מניית פטרו קנדה עלתה ב-11% מאז תחילת השנה. מניית סנקור אנרג'י שאיבדה בשנה שעברה 56%, הצליחה לטפס מאז תחילת השנה ב-30%.