גם העובדים ששרדו את גלי הפיטורים בקומברס יתמודדו עם קיצוצים: חדר הכושר ייסגר, סבסוד הארוחות יופסק ולא יינתנו שוברי שי לחג

על כל עובד לממש 5 ימי חופשה עד לסוף חודש אוגוסט ; סמנכ"ל משאבי האנוש של החברה כתב לעובדים: "בימים האחרונים נאלצנו להיפרד מחברים לעבודה, תהליך קשה אך בלתי נמנע שנועד להקטין את עלויות התפעול של החברה" ; "אנו בטוחים כי תגלו הבנה וסובלנות להסדרים החדשים"

הצמצומים בקומברס לא נפסקים: במכתב שנשלח היום (ב') לעובדי החברה, נכתבים הקיצוצים הנוספים כשהפעם חתום על המכתב סמנכ"ל משאבי האנוש של החברה, רמי פנחס. יש לציין כי ביום ה' האחרון רמזו לעובדי החברה על העומד לקרות.

"בחודשים האחרונים חווה שוק העבודה בישראל טלטלות הנובעות מהמשבר הכלכלי הגלובלי. המציאות הכלכלית מחייבת אותנו לנקוט בצעדים אשר יבטיחו את המשך התנהלותה העסקית של קומברס באופן שיאפשר יציאה מהמשבר ועלייה על פסים של צמיחה", כתב היום פנחס.

"בימים האחרונים נאלצנו להיפרד מחברים לעבודה, תהליך קשה אך בלתי נמנע שנועד להקטין את עלויות התפעול של החברה. בהמשך למכתבו של אנדרה דהן, אנו מבקשים לפרט את הפעולות אותן החליטה הנהלת החברה ליישם באופן מיידי, בכדי להבטיח את צמצום ההוצאות השוטפות ולנסות לשמור, במידת האפשר, על הביטחון התעסוקתי של עובדי החברה ועל היותה של קומברס מקום עבודה ראוי".

נציין כי בשבוע שעבר כתב מנכ"ל קומברס, אנדרה דהן: "החברה ניצבת בפוזיציה טובה לקראת אמצע השנה הפיסקלית של 2009 והצליחה להשיג חלק גדול מהיעדים שהציבה לעצמה ב-2008 וביניהם שינויים ארגוניים בחברה והיערכות להיענות לדרישות של לקוחות החברה".

היום מוסיף ומפרט הסמנכ"ל, את השינויים הצפויים: "החל מיום 1.4.09 יופסק סבסוד ארוחות הצהריים לעובדי קומברס, הן במסעדות חיצוניות והן בחדרי האוכל של החברה. לפי חוקי המדינה, סבסוד זה נחשב הטבה החייבת במס. לפיכך, עד היום, העברת תג העובד הביאה לניכוי של 6 שקלים מהשכר, ובנוסף לתשלום מיסים (מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ומס בריאות). גובה המס חושב בהתאם לשכר העובד. לדוגמא עובד המצוי במדרגת מס שולי של 30% שילם עד היום מיסים בסך של 7.60 שקלים בגין הטבת הסבסוד לארוחה אחת. כלומר, עובד זה שילם סה"כ 13.60 שקל עבור ארוחה".

"החל מחודש אפריל, העברת תג עובד תביא לניכוי כולל מהשכר בסך של 24 שקל בגין כל ארוחה במסעדה חיצונית שבהסדר, ולניכוי כולל מהשכר בסך של 25.99 שקל בעבור כל ארוחה בחדר האוכל".

"עם הפסקת הסבסוד, יופסק כמובן גם החיוב במס. לפיכך, ביטול הסבסוד של ארוחת צהריים יעלה את המחיר של ארוחה ב- 12 שקל לערך", נכתב.

"חדרי האוכל בקומברס ימשיכו לפעול באותה מתכונת. בנוסף, תהיה אפשרות לארוחה בעלות מוזלת יותר בחדרי האוכל - פרטים יתפרסמו בהמשך", מציין.

בנוסף, הודיע פנחס על סגירת חדר הכושר הפועל בבניין קומברס 2: "החלטה זו התקבלה הן מטעמי חסכון והן לאור המספר הקטן של העובדים המנצלים את השירות. חשוב לציין כי במהלך השבועות האחרונים נבחנו מספר חלופות להמשך הפעלת חדר הכושר במתכונת שונה. לצערי, אפשרויות אלו נמצאו כבלתי-אפשריות".

"תלושי שי לחג הפסח: לאור הקיצוצים בתקציבי הרווחה, לא יינתנו השנה תלושי שי לחג כבשנים עברו. ם זאת, מצאנו לנכון לציין בכל זאת את החג בשי צנוע, אשר יחולק בתחילת אפריל".

"כל עובד יתבקש לממש 5 ימי חופשה עד לסוף חודש אוגוסט 2009. ימי החופשה המרוכזת עליהם תכריז החברה נחשבים במניין סך ימי החופשה אותם תתבקשו לממש. לתשומת לבכם, 5 ימי החופשה ינוכו מיתרת ימי החופשה של כל עובד בכל מקרה גם לעובד אשר לא יממש ימי חופשה בפועל".

"אנו בטוחים כי תגלו הבנה וסובלנות להסדרים החדשים", חתם את מכתבו.