טלנסקי הודיע: אני חוזר לישראל להמשך העדות בפרשת מעטפות הכסף של אולמרט

פרקליטיו של טלנסקי, עוה"ד ז'ק חן ויהושע רזניק, כתבו היום לפרקליט המדינה ולפרקליט המחוז כי הם עדיין תוהים מדוע המדינה מסרבת לקבוע את מעמדו של טלנסקי, שהרי חקירת הפרשה הסתיימה

איש העסקים האמריקני מוריס (משה) טלנסקי, העד המרכזי בפרשת מעטפות הכסף של אהוד אולמרט, הודיע לפרקליטות כי בכוונתו לקיים את הבטחתו ולשוב לישראל כדי לסיים את מתן העדות המוקדמת בפרשה.

כזכור, פרקליטיו של טלנסקי, עוה"ד ז'ק חן ויהושע רזניק, ביקשו מהפרקליטות לדחות את המשך עדותו עד לאחר השימוע לאולמרט, שכן אז יהא ברור אם יש בה צורך או לא. כן ביקשו לדעת האם המדינה רואה בו חשוד או רק עד בפרשה. בשעתו אמרו לו ראשי הפרקליטות כי לא ניתן להחליט סופית בעניין מעמדו של טלנסקי בטרם תסתיים חקירת הפרשה, אך כעת היא הסתיימה.

הפרקליטות דחתה את בקשתו לדחיית העדות, והזכירה כי טלנסקי התחייב להתייצב להמשך עדותו ללא תנאי, וכי "לו היה טלנסקי מציב בקיץ האחרון תנאים להגעתו להמשך עדותו - יש להניח כי הוא היה מעוכב בישראל עד להשלמתה, ולא היה יוצא את הארץ אל מקום שלא ניתן לאכוף עליו את התייצבותו בבית משפט בישראל". כן רמזה כי אם לא ישוב, ימומשו הבטוחות שהותיר להבטחת התייצבותו.

פרקליטו האמריקני של טלנסקי, עו"ד בראדלי סימון, הודיע לפרקליטיו הישראלים כי טלנסקי ישוב למרות הסיכון שבהפללה עצמית בחקירה הפדראלית המתנהלת נגדו בארה"ב. לדבריו, פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, הודיע כי המדינה מחויבת מכוח אמנות עם ארה"ב להושיט לה סיוע משפטי, אם תתבקש לכך, אולם אברבנאל סירב לחשוף איזה סיוע כבר נמסר בעניינו של טלנסקי.

ממכתבו של סימון עולה כי טלנסקי הבין כנראה את האיומים המרומזים של הפרקליטות ולפיכך החליט לשוב לישראל, למרות שבכך יציב עצמו בסיכון ביחס לחקירה בארה"ב. הוא מבקש שהפרקליטות ובית המשפט ינסו לסייע לו בנושא.

פרקליטיו של טלנסקי, עוה"ד ז'ק חן ויהושע רזניק, כתבו היום (ג') לפרקליט המדינה ולפרקליט המחוז, כי הם עדיין תוהים מדוע המדינה מסרבת לקבוע את מעמדו של טלנסקי, שהרי חקירת הפרשה הסתיימה. כן הם מציינים כי טלנסקי עדיין טוען כי מסירת החומר לאמריקנים נעשה בניגוד להתחייבות המדינה כלפיו.