דני דנקנר: "מביאים בחשבון שלווה גדול במשק לא יוכל לעמוד בהתחיבויותיו"; ידין ענתבי: "לא נציל טייקון בישראל"

ענתבי מיישר קו עם הביקורת של רם בלינקוב: "נפילה של טייקון בישראל היא לא דרמתית ברמה שתמוטט את המשק" ; דנקנר לאחר דו"חות הפועלים ובהקשר של העמדת היאכטה של שרי אריסון למכירה ב-100 מיליון דולר: "למיטב ידיעתי, אין לאריסון בעיית נזילות"

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, ידין ענתבי, התייחס היום (ה') בראיון לגלי צה"ל לשאלת חובות האג"ח של הטייקונים: "בשנים הקרובות עומדים להיפרע חלק מהגדול מהחובות. לגופים יש אחריות מאוד גדולה להחזיר את ההלוואות למי שנתן להם. לגופים המוסדיים יש חובה להחזיר את הכסף".

כשנשאל האם הטייקונים יחזירו את הכספים, ענה ענתבי: "אני לא יודע מה זה טייקונים, חלק ממשמעות החוב זה לקחת בעלות על חברות. במידה שגוף שלקח הלוואה ולא החזיר אותה, יש לקחת נכסים אחרים שלו ובוודאי לא להגיש לו עזרה מהמדינה".

ענתבי הוסיף: "אני חושב שאנחנו צריכים פחות להתרגש מנפילה של אותם טייקונים כי חלק גדול מהם יש נכסים אחרים. נפילה של טייקון, לשמחתנו בישראל, היא לא דרמתית ברמה שתמוטט את המשק".

- האם המדינה תידרש להציל טייקון?

"אין סיבה להזרים כסף כדי להציל טייקון בישראל. אני לא חושב שיש סיבה לזה. הלחצים של החברות שבבעלות הטייקון עוברים למישהו שנתן הלוואות".

בהקשר זה אמר אתמול רמי בלינקוב, ראש אגף התקציבים באוצר: "מי שהנפיק אג''ח והסתובב באירופה ושילם בונוסים יפים לכל המתווכים ובנה וילות בחו''ל - עשה פעולה מופקרת. אם עכשיו הריבית על חוב שלו זינקה לרמה של 20% או יותר, כנראה שהמשקיעים החלו לראות את הסיכון האמיתי שהם לקחו - ועכשיו זו בעיה שלו".

גם יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, התייחס היום, לאחר פרסום הדוחות של הבנק, לעניין הטייקונים: "אנו לוקחים בחשבון שלווה גדול במשק לא יוכל לעמוד בהתחיבויותיו". דנקנר הוסיף, בהקשר של העמדת היאכטה של שרי אריסון למכירה ב-100 מיליון דולר: "למיטב ידיעתי אין לאריסון בעיית נזילות".

שר האוצר היוצא, רוני בר-און, אמר היום בראיון לגלי צה"ל כי בחצי השנה האחרונה מופעל עליו לחץ מכיוונים שונים לחלץ טייקונים שונים מהמשבר.