פעם אופטימית, עכשיו פסימית: אבי ג'וזף-כהן צופה חדשות רעות נוספות מכיוון הבנקים

כוהנת ההשקעות של של גולדמן זאקס בראיון לרדיו "בלומברג": העתיד עדיין לא התבהר - לא בארה"ב, ולא בעולם כולו" ; "למרות החדשות הרעות מהמגזר הפיננסי, יש לנו עוד כברת דרך לעבור"

"עשויות להיות חדשות רעות נוספות בהקשרם של הבנקים אפילו עם מצבה של כלכלת ארה"ב ישתפר במחצית השנה של השנה". על החתום: אבי ג'וזף כהן (57), אסטרטגית ההשקעות הבכירה של בית ההשקעות גולדמן זאקס לשעבר, ואחת מהסמלים השוריים יותר של וול סטריט בשנות הגאות.

בראיון לרדיו של סוכנות הידיעות "בלומברג" אמרה כוהנת ההשקעות כי "העתיד עדיין לא התבהר - לא בארה"ב, ולא בעולם כולו". האסטרטג דייוויד קוסטין, נזכיר, החליף את כהן לפני שנה לאחר שהתברר שתחזיותיה היו אופטימיות מידי. כנראה שהיא בכל זאת למדה משהו - כשאמרה לתחנת הרדיו העסקית כי ""למרות החדשות הרעות מהמגזר הפיננסי, יש לנו עוד כברת דרך לעבור".

בנימה אופטימית, אמרה כהן כי "הכלכלה האמריקנית נראית 'פחות רע' ועשויה להצביע על צמיחה לקראת סוף השנה" - על רקע מאמצי הממשלה הפדראלית להמריץ את הכלכלה הגדולה בעולם. זאת, ועוד: "מחירי המניות הפכו ל'זולים מידי' לפני כחודש".

ג'וזף-כהן חזתה ושגתה בתחילת 2008 כי מדד ה-S&P 500, אולי המדד המשקף מראה נאמנה ביותר לשוק המניות האמריקני, יזנק לרמה של 1,625 נקודות. המציאות העגומה נמצאה 46.1% מתחת לרמה זו - ב-903.25 נקודות. היום (ו') מעריכה האסטרטגית כי השווי ההוגן של המדד במרחק 12 חודשים קדימה הוא 1,025 נקודות - הגבוה ב-23.7% משער הפתיחה הבוקר (828.68 נקודות). השווי מבוסס על ניתוח פונדמנטליסטי של המניות המרכיבות את המדד - המניבות רווח שנתי ממוצע של קרוב ל-40 דולר למניה.