הבנקאים בוול סטריט משחררים הצהרות מאכזבות: "היה קצת קשה בחודש מארס"

על החתום: ג'יימי דימון, מנכ"ל JP מורגן-צ'ייס ; קן לואיס מבנק אוף אמריקה: "המסחר במארס לא היה טוב כמו בחודשיים הראשונים של השנה" ; את הדברים אמרו לאחר פגישתם עם אובמה

הבנקאים בוול סטריט תומכים בתוכניתו של אובמה להיפטר מהחובות הבעייתיים שבמאזני הבנקים אותם הם מנהלים, אך אמרו כי לא היתה להם הסכמה על כל הסוגיות- כך עולה מסיכום מפגשם עם נשיא ארה"ב. "המסר הבסיסי הוא שכולנו בסירה אחת", אמר ג'ון סטומפף, מנכ"ל בנק וולס פארגו לאחר המפגש, כשבנקאים בכירים נוספים לצידו.

ואולם על תגובותיהם של הבנקאים למפגש הנשיאותי האפילו התבטאויותיהם לגבי מצב הבנקים שלהם עצמם. "היה קצת קשה בחודש מארס, אמר ג'ימי דימון, מנכ"ל JP מורגן-צ'ייס . קן לואיס מבנק אוף אמריקה ציין, כי "המסחר במארס לא היה טוב כמו בחודשיים הראשונים של השנה". הדברים, מיותר לציין, הביאו לירידת מניות הבנקים שלהם - ותרמו לחיזוק הסנטימנט השלילי גם ככה בשוק.

הפגישה עם אובמה מגיעה לפני טיסתו של אובמה לכנס של ארגון 20 המדינות המתועשות, ה-G-20, בוא הוא מתעתד להציג בפני עמיתיו המנהיגים את תוכניתו להבראת כלכלת ארה"ב אשר במיתון.לדברי דימון, "אובמה שאל הרבה דברים, אבל לא ביקש לשוחח על אפשרות לפירעון מיידי.

"אני יודע שנעשו טעויות", הגיב מנכ"ל JP מורגן-צ'ייס לשערוריית הבונוסים המרעישה את אמריקה. גם לואיס ציין כי "כולנו מבינים ש'תור הזהב' של תגמול הבנקאים נגמר". אנקדוטה מעניינת בהקשר זה היא הנחיית המשטרה האמריקנית לעובדים הלבושים בהידור (בחליפות וכדומה) "להוריד הילוך" על מנת שלא להיות מזוהים כבנקאי וול סטריט מפני חשש לתקיפתם.