נתניהו הציע לאבי גפן לשמש מנכ"ל משרד ראש הממשלה

גפן שימש בעבר כסגן הממונה על התקציבים באוצר וכיום הוא סמנכ"ל הכספים של "מקורות"

לצד איוש התיקים בממשלת בנימין נתניהו, נמשכים המאמצים להשלמת לשכת ראש הממשלה העתידית. ל"גלובס" נודע כי תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה הוצע באחרונה לסגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, אבי גפן. גפן, 43, המשמש כסמנכ"ל הכספים של "מקורות" משנת 2004, השיב בשלילה אולם גורמים בסביבתו של נתניהו מפעילים עליו לחצים שייעתר לבקשה. הפנייה לגפן נעשתה באמצעות מקורבו של נתניהו, אורי יוגב.

נתניהו וגפן הכירו בעת שנתניהו שימש כשר האוצר ב-2003 וגפן, מתוקף תפקידו כסגן הממונה על התקציבים, היה אחראי תחום מקרו במסגרתו היה אמון על הכנת תקציב המדינה. הממונה על אגף התקציבים באותה תקופה היה יוגב.

ליוגב וגפן, המשמש כאמור סמנכ"ל הכספים של מקורות, עוד מן המשותף: בשנים האחרונות מקדם יוגב את נושא תעשיית המים והקלינטק בישראל. יוגב ייסד עם מנכ"ל מקורות לשעבר בוקי אורן את ווטרפרונטס, עמותה הפועלת לקידום השקעות בתחום. ב-2006 הקים עם גנדל את חברת ווייטווטר הפועלת בתחום אבטחת המים, ולאחר מימוש אחזקותיו בפלסטרו רכש יוגב את חלקו של גנדל בחברה והכניס כשותפה את אשת העסקים חנה גרטלר.

בסביבתו של נתניהו אומרים כי בכוונתו למנות לתפקיד מנכ"ל המשרד דמות כלכלית עם עדיפות ברורה לאנשי משרד האוצר לשעבר. עם זאת, זהות המנכ"ל תיגזר מזהותו של שר האוצר הבא. אם יחליט נתניהו למנות שר שנחשב נאמן לו, הוא לא יזדקק לפיקוח הדוק של מנכ"ל, וההיפך. שר אוצר עצמאי יחייב מבחינת נתניהו מינוי של מנכ"ל חזק המקורב לראש הממשלה המיועד. בין המוזכרים עוד כמועמדים לכהן בתפקיד המנכ"ל הוא גם רו"ח איזי תפוחי, הנחשב מקורב מאוד לנתניהו. תפוחי כיהן בעבר כיו"ר בזק, וכיום איש עסקים ומכהן בדירקטוריונים ציבוריים.

מקורבי נתניהו אמרו בתגובה כי "הוצע לכמה אנשים להגיש את מועמדותם לתפקיד ולא הוצע להם התפקיד".

עד סגירת הגיליון לא נמסרה תגובתו של גפן.