נצחון ירוק: הממשלה אישרה את שינוי תוואי כביש 561, כך שיעבור מחוץ לנחל ויער האילנות

זטת, על מנת לאפשר פיתוח מושכל יותר של פארק הנופש המטרופוליני המתוכנן, לצמצם את הפגיעה בנחל וביער ולאפשר נגישות טובה יותר בין יישובי האזור

הממשלה אישרה היום (א'), את שינוי תוואי כביש 561, מזרחית לנתניה וצפונית לאבן יהודה, האמור לחבר בין הכבישים 4 ו-2, כך שתוואי הכביש החדש יעבור מדרום לנחל האילנות ומחוץ לשטחי יער אילנות, על מנת לאפשר פיתוח מושכל יותר של פארק הנופש המטרופוליני המתוכנן, לצמצם את הפגיעה בנחל וביער ולאפשר נגישות טובה יותר בין יישובי האזור.

על-פי התכנון הקודם, תוואי הכביש היה אמור לעבור על תוואי נחל האילנות ובתוך שטחי היער. החברה להגנת הטבע התנגדה במוסדות התכנון לתוואי הישן והגישה ערר בנושא זה, והמועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לפני כחודשיים להמליץ לממשלה על שינוי התוואי. הממשלה, כאמור, אישרה היום את שינויו.

לדברי אלון רוטשילד, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע באזור מרכז: "שינוי התוואי הוא הוכחה לכך שכאשר יש רצון של מספר גורמים, ניתן לשנות תוכנית פוגענית, אשר אושרה בתקופה שהמודעות לשמירה על הטבע הייתה נמוכה יותר. משמעות השינוי הינו שימור נחל ופארק באזור צפוף המשווע לשטחים פתוחים".

לדברי אריק טפיירו, רכז התחבורה והתשתיות של החברה להגנת הטבע: "מהלך זה, שהחל בערר של החברה להגנת הטבע, יצר הזדמנות נדירה של שיתופי פעולה בין בעלי עניין שונים להסטת תוואי הכביש, מתוך כוונה לשמר את המרחב כשטח פתוח ולאפשר נגישות ותנועה בין היישובים. רק באמצעות הידברות והסכמה ניתן להגיע לפתרונות מושכלים הראויים גם מבחינה תחבורתית וגם מבחינה סביבתית, לרווחת ולטובת הציבור הרחב".