עסקת ויטה פרי גליל נסגרה: זקי שלום בלעדית ל"גלובס": "מעכשיו כל העובדים משפחה אחת. אין בעלים, אין מנהלים ואין כלום. כל אחד מעביד של עצמו"

(עדכון) - חצי חינם ויתרה על פירעון החוב לחברת ריצ' העולמית שעמד על 5.8 מיליון שקל, והבנקים ויתרו על זכויות המותגים ויטה, פרי גליל וקפולסקי ; שלום: "עמדתי על כך שהעובדים והמגדלים לא יוותרו על אגורה, ולכן ויתרתי על מיליוני שקלים"

לאחר ארבע וחצי שעות של משא-ומתן מתיש, נסגרו פרטי עסקת רכישת ויטה פרי גליל על-ידי בעלי רשת חצי חינם - משפחת קופרלי וזקי שלום.

בישיבה - בה השתתפו בעלי חצי חינם, נציגי הבנקים, נציגי המגדלים, נציגי העובדים ונציגי ההסתדרות - סוכם כי העובדים והמגדלים יקבלו את הסכומים עליהם סוכם מלכתחילה; חצי חינם תקבל את מלוא הזכויות על הסימנים המסחריים של המותגים ויטה, פרי גליל וקפולסקי; חצי חינם תוותר על פירעון החוב לחברת ריצ' העולמית, שעומד על 5.8 מיליון שקל.

"עמדתי על כך שהעובדים והמגדלים לא יוותרו על אגורה, ולכן הסכמתי לוותר על מיליוני שקלים כדי שיהיה לעובדים ולא יורידו מהם שקל", אומר הלילה (א') מנכ"ל חצי חינם, זקי שלום, ל"גלובס".

* אפשר לברך על המוגמר?

"כעיקרון כן. אני מאמין שעוד יום-יומיים זה ייגמר. ביום שלישי זה יילך לבית המשפט לאישור. חשוב לי שהעסקה הזאת יצאה אל הפועל. היה לי מאוד חשוב שלא יחשבו שעשיתי ספין תקשורתי. כשהתפוצצה העסקה היו טוקבקים שכתבו שחיפשנו פרסום, וזה לא נכון. לא עשינו את זה בשביל פרסום".

* מה המסר שלך לעובדים היום?

"העובדים כל-כך מבסוטים שסגרנו. חלק פרחו מאושר כשיצאנו. אני מאמין שעם כל הסגירה שתהיה, יהיה הרבה יותר טוב לעובדים. אמרתי להם כשיצאנו מהישיבה שמעכשיו כל העובדים משפחה אחת. אין בעלים, אין מנהלים ואין כלום. כל אחד מעביד של עצמו, וכך נהיה משפחה אחת גדולה".