שוב מתחת ל-50 ד' לחבית: הירידה החדה ביותר מזה חודש במחירו של הנפט; נפל ב-7.6% ל-48.41 ד' לחבית

[למדור שוקי עולם] הנפילות בשווקי המניות בעולם השיבו את החשש מההאטה הכלכלית ; נתוני התעסוקה בארה"ב שיתפרסמו בהמשך השבוע צפויים להצביע על שיעור אבטלה של 8.5% - הרמה הגבוהה ביותר מזה 25 שנה

מחיר החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגר הערב (ב') בירידות חדות, החדות ביותר שנרשמו מזה חודש, כאשר הנפט חתך כלפי מטה את רמת 50 הדולרים וסגר בירידה של 7.6% ב-48.41 דולר לחבית.

הירידות החדות בשווקי המניות ברחבי העולם בכלל ובוול סטריט בפרט השיבו לליבות המשקיעים את החששות כי ההתאוששות הכלכלית שלה צפו בשלושת השבועות האחרונים, בהם נירשמו עליות חדות במדדים המובילים, עדיין צפוייה להמשך זמן ניכר.

המשקיעים גם ממתינים לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב, בהמשך השבוע, שצפויים להצביע על שיעור אבטלה של 8.5% - הרמה הגבוהה ביותר מזה 25 שנה. נציין כי הערב פרסמו כלכלני דויטשה בנק הערכה חמורה בהרבה והעריכו כי מצבו המתמוטט של ענף הרכב בארה"ב עלול להביא את שיעור האבטלה בארה"ב ל-11.5%.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה במאי ירד ב-7.6% ל- 48.41 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

נראה כי הראלי האחרון במחיר הנפט, שחצה בשבוע שעבר את רף 54 הדולר בנעילה, הולך ונסדק, משום שהוא אינו מגובה בנתוני מאקרו חזקים.

גורם נוסף המכביד על מחיר הנפט הוא העלייה במלאי הנפט בארה"ב. ממשלת ארה"ב דיווחה בשבוע שעבר כי המלאים במדינה הגיעו לרמה הגבוהה ביותר מזה 16 שנה, כשביחד עם העתודות האסטרטגיות, עומדות על 1.05 מיליארד חביות נפט גולמי - מספיק כדי לתדלק 44 מיליון מכוניות במשך שנה.

ברמת הפירמות; סינופק , חברת זיקוק הנפט הגדולה ביותר באסיה, דיווחה אתמול (א') על ההפסד השנתי הראשון מזה שבע שנים, לאחר שממשלת סין החליטה לסבסד את מחירי הדלק לנוכח המשבר הפיננסי העולמי. רווחי סינופק נפלו בשנת 2008 ב-47% ל-29.8 מיליארד יואן (4.36 מיליארד דולר), או 0.303 יואן למניה. היקף המכירות של החברה עלה ב-21% ל-1.42 טריליון יואן (כ-203 מיליארד דולר). אנליסטים צופים כי רווחי חברת הנפט הסינית יעלו השנה בחדות, לאחר שממשלת סין הודיעה כי תעלה את מחירי הנפט והבטיחה כי חברות הזיקוק יציגו רווחיות.