UBS על כי"ל: חוזי האשלג האחרונים מעודדים - נשארים עם המלצת "קנייה" במחיר יעד של 43 שקל למניה

מחיר היעד משקף למניה פרמיה של כ-25% על מחיר הפתיחה היום בבורסה בת"א ; ב-UBS מעריכים כי צפויה עלייה במחירי הזרעים והאשלג בשל ירידה בהיקף השתילה ב-2009

במחלקת המחקר של UBS פירסמו היום סקירה מעודכנת על כי"ל לאחר פירסום הדו"חות. בבנק השוויצרי חוזרים על המלצת "קנייה" למניית החברה עם מחיר יעד שנותר ללא שינוי העומד על 43 שקל למניה המשקף לה פרמיה של כ-25% על מחיר הפתיחה של המניה היום בבורסה בת"א.

במחלקת המחקר ציינו כי במהלך הרבעון הראשון של 2008 ישנו קיפאון בשוק האשלג העולמי כשכי"ל סיימה אותו עם מכירות של כ-100 טון לשוק הישראלי. ב-UBS ציינו כי מחיר האשלג בשוק המקומי נקבע לפי חוזים שמחירם נקבע בתחילת 2008 והדבר מעיב על המחיר הממוצע של האשלג שמוכרת כי"ל ועשוי להשפיע על מחיר זה במהלך הרבעונים השני והשלישי.

בחטיבת המחקר ציינו כי למרות ירידה בביקוש לאשלג, הנתח מסך המכירות של השוק האירופאי גדל לעומת ירידה במכירות לשוק ההודי. הייצור של האשלג לאירופה מיוצר באירופה בעוד הייצור להודו נעשה בים המלח ומכאן שצמצום הייצוא להודו מורידה את עלויות הייצור של כי"ל במקביל לירידה בהכנסות, עובדה שעשויה להגדיל את הרווח התפעולי.

ב-UBS ציינו לטובה כי תאגיד שיווק האשלג קנפוטקס שמשרת את שלושת חברות האשלג הקנדיות הגדולות, פוטאש , אגריום ומוזאיק מכר שני משלוחים למלזיה ואינדונזיה במחיר של 735 דולר לטון, בעוד שמשלוח לקולומביה נמכר לפי מחיר של 750 דולר לטון אשלג. מחירי החוזים סבירים ביחס לההערכות קודמות שצפוי ירידה חדה יותר במחירי האשלג.

בחטיבת המחקר מציינים כי שני אינדיקטורים חשובים ישפיעו בעתיד הקרוב על מחיר המנייה של כי"ל, הראשון הוא מחירי הזרעים לתבואה והאינדיקטור השני הוא מחיר החוזים על טון אשלג שצפויים להיחתם השנה עם סין והודו. ב-UBS מעריכים כי צפויה עלייה במחירי הזרעים והאשלג בשל ירידה בהיקף השתילה ב-2009