המיתון מעמיק: כלכלת בריטניה התכווצה ברבעון הראשון של 2009 ב-1.5%

בנפרד מכך, דווח היום כי מדד אמון הצרכנים בבריטניה נפל במארס ל-41 נקודות, לעומת 43 נקודות בפברואר ; בורסות אירופה רושמות ירידות - הפוטסי יורד 0.53%, הקאק מאבד 1.5% והדאקס נופל 1.2%

הכלכלה הבריטית התכווצה ברבעון הראשון ב-1.5%, כשהמיתון נעשה דומה יותר ויותר לזה שהחל ב-1979, כשמרגרט תאצ'ר נכנסה לתפקיד ראש הממשלה. כך מעריכים במכון הלאומי למחקר כלכלי וחברתי בלונדון (NIESR). המכון מעניק שירותי ייעוץ לבנק המרכזי של אנגליה (BOE) ולממשלת בריטניה.

הירידה בתמ"ג מגיעה בהמשך לקיטון של 1.6% ברבעון האחרון של 2008. בנפרד מכך, דווח היום כי מדד אמון צרכנים בבריטניה נפל במארס ל-41 נקודות, לעומת 43 נקודות בפברואר.

בשיעור האבטלה במשק הבריטי חלה העלייה בקצב המהיר ביותר מזה 30 שנה, מה שדוחף את ראש הממשלה, גורדון בראון, להכפיל את מאמציו להחייאת הכלכלה לפני הבחירות הבאות. הבנק המרכזי באנגליה צפוי להותיר מחר את הריבית על כנה, ברמה של 0.5%.

"אם המצב אכן דומה לזה של שנות ה-80 של המאה הקודמת, צפוי המשך בירידה, של עד שנה, ושנתיים נוספות בטרם נגיע לרמה שנרשמה בתחילת 2008", אמרו ב-Niesr, אך הוסיפו כי אין סיבה ברורה לכך שהמיתון יתנהל באופן דומה להתנהלותו של המיתון בשנות ה-80.