משבר האשראי לא מפריע לאקוויטי 1: גייסה 124 מ' ד', כרבע מכך מהחברה האם

זרוע הנדל"ן של גזית גלוב בארה"ב הנפיקה בסוף השבוע מניות לפי מחיר של 14.3 דולר *מדובר בהנפקת מניות שישית במספר של קרן הריט, והיא נועדה להחזר חובות, רכישות עתידיות ולפעילות שוטפת

גזית גלוב הזרימה 35 מיליון דולר לחברת הבת, אקוויטי 1, במסגרת הנפקת מניות שבוצעה בסוף השבוע האחרון. חברת הנדל"ן שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל מחזיקה במישרין ובעקיפין ב-55.3% ממניות אקוויטי 1, שמניותיה נסחרות בבורסה הראשית של ניו-יורק.

בהנפקה השישית של החברה מאז הקמתה, הנפיקה אקוויטי 6.5 מיליון מניות בהיקף כולל של 89 מיליון דולר (לפני הוצאות), ובנוסף גזית גלוב רכשה 2.45 מיליון מניות תמורת 35 מיליון דולר. בסך הכול גייסה קרן הריט האמריקנית 124 מיליון דולר, כשלחתמים בהנפקה ניתנה האפשרות לרכוש בתוך חודש 975 אלף מניות נוספות במקרה של חיתום יתר.

המניות הונפקו לפי מחיר של 14.3 דולר למניה, לעומת מחיר של 15.21 דולר למניית אקוויטי 1 נכון לפתיחת המסחר ביום חמישי (ביום שישי לא התקיים מסחר). בתגובה להנפקה נפלה המניה בשיעור של 7.6% למחיר של 14.05 דולר במחזור של 7.5 מיליון מניות, הגבוה פי 13 מהממוצע.

אקוויטי 1 ציינה בהודעתה כי מטרת הגיוס היא החזר חובות ומטרות כלליות נוספות של החברה, כולל רכישות עתידיות, פיתוח ושיפוץ של נכסים וכן פעילות שוטפת. מנכ"ל גזית גלוב, מיכאל בר חיים, ציין כי "מהלכים אלו מאפשרים לנו להמשיך בפיתוח עסקינו ברחבי העולם, תוך איתור וניצול הזדמנויות עסקיות יוצאות דופן שתקופה זו טומנת בחובה".

מגדילה אחזקות ומעורבות

בתוך כך, אקוויטי 1 הודיעה על רצונה למנות שני דירקטורים בחברת רמקו גרשנסון נכסים (סימול: RPT), בה יש לה אחזקה של 9.6%. ככל הנראה, תשתמש אקוויטי 1 בחלק מתמורת ההנפקה להגדלת אחזקותיה ברמקו. לאחרונה הגדילה החברה את אחזקתה גם בחברת DIM, הפועלת בתחום של מרכזים מסחריים בדרום ארה"ב, לשיעור של 74.6%.

תוצאות יפות למרות המיתון

לאקוויטי 1 יש 147 מרכזים מסחריים בארה"ב ועוד שישה נכסים אחרים, בעיקר בדרום מזרח ארה"ב, בפלורידה ובג'ורג'יה. למרות המיתון בארה"ב, הצליחה החברה לסיים את 2008 עם הכנסות של 239 מיליון דולר ורווח נקי של 35 מיליון דולר, אך מנייתה רחוקה כיום מרחק של 47% מרמת השיא של 12 החודשים האחרונים.

לחברה יש מזומנים וקווי אשראי מאושרים בלתי מנוצלים בהיקף של 330 מיליון דולר, אך התחייבויות של כמיליארד דולר לבנקים ולמחזיקי אג"ח.

בספטמבר האחרון הנפיקה אקוויטי 1 מניות לפי מחיר של 21.5 דולר תמורת 47.2 מיליון דולר, ובאותה הנפקה הזרימה גזית גלוב 9.4 מיליון דולר. *