שרי אריסון מנצלת את הטבת המס: שיכון ובינוי העבירה דיבידנד של 700 מיליון שקל לישראל

הוראת שעה מאפשרת למשוך דיבידנד מחו"ל במס מופחת של 5%, במקום 25% ; שיכון ובינוי: "ברקע ההחלטה, עומד התיקון לפקודת מס הכנסה, שמטרתו לעודד העברת כספים מחו"ל והשקעתם בישראל"

חברה בת של שיכון ובינוי ,שבשליטת שרי אריסון, היא החברה שניצלה את החוק המאפשר מס מופחת על דיבידנדים מחו"ל והעבירה לישראל דיבידנד בהיקף של 700 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". הדיבידנד הועבר על-ידי סולל בונה ארצות חוץ (SBI) בניהולו של יהודה אלימלך, הרשומה בשווייץ ופועלת באמצעות חברות בנות באירופה, אפריקה ודרום אמריקה.

"גלובס" חשף באחרונה, כי חברה בשליטה ישראלית השוכנת בחו"ל, פנתה לרשות המסים בבקשה לקבל פרה-רולינג בנוגע לדיבידנד שבכוונתה להביא לישראל. זאת במטרה לאפשר לנצל את הוראת השעה שחוקקה על רקע המשבר הכלכלי, המאפשרת למשוך דיבידנד מחו"ל במס מופחת של 5%, במקום 25%. הרציונל של הוראת השעה, הוא ליצור תמריץ להבאת כסף לישראל.

שיכון ובינוי, בראשות היו"ר רוית ברניב, והמנכ"ל עופר קוטלר, ציינה בדו"חותיה, כי מטרת התיקון, בין היתר, היא להעביר מחו"ל לישראל כספי חברות זרות הנמצאות תחת אחזקת חברות תושבות ישראל.

החברה מציינת, כי היות שהמדובר בהוראת חוק חדשה, וטרם התגבשה פרקטיקה לאופן יישומה, היא פנתה בפברואר אל רשויות המס בבקשה לאישור מקדמי להחלת הוראות התיקון ביחס לכוונת החברה לחלק דיבידנד מחברה מוחזקת בשוויץ, לחברה המאוחדת בישראל. ב-2 במרץ נתנה רשות המסים את הרולינג.

לאור זאת, החליטה החברה המוחזקת בשווייץ, על חלוקת דיבידנד בסך של 180 מיליון פרנק שווייצרי (700 מיליון שקל) לחברה מאוחדת בישראל (שיכון ובינוי) המחזיקה את מלוא האחזקות בחברה השווייצרית.

במקביל, שיכון ובינוי הגישה בקשה לרשויות המס בשווייץ לאשר ניכוי מס במקור מופחת מתשלום הדיבידנד. עד למועד החתימה על הדו"חות הכספיים טרם התקבל האישור משלטונות המס בשווייץ.

משיכון ובינוי נמסר בתגובה כי "מדובר בפעילות בין חברות הקבוצה. ברקע ההחלטה על החלוקה, עומד התיקון לפקודת מס הכנסה, שמטרתו לעודד העברת כספים מחו"ל והשקעתם בישראל".