סיבוב שני: טלנסקי שוב תובע את חברת אימג'סט של של התעשייה האווירית

בין הנתבעים אישית נמצא גם מנכ"ל אימג'סט, שמעון אקהויז, לשעבר סמנכ"ל השיווק של תע"א, שפרש מהחברה לאחר שהפסיד את תפקיד המנכ"ל ליצחק ניסן

תביעה שנייה הוגשה נגד חברת הלוויינים אימג'סט (Imagesat), חברה בת של התעשייה האווירית (תע"א). מדובר בסיבוב שני של תביעות, לאחר שבית משפט בארה"ב דחה במאי 2008 תביעה קודמת שהוגשה לפני כשנתיים. אחד המשקיעים המוכרים יותר באימג'סט ואחד התובעים הוא מוריס טלנסקי, הידוע מההסתבכויות המשפטיות שלו ושל ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט.

בין הנתבעים אישית נמצא גם מנכ"ל אימג'סט, שמעון אקהויז, לשעבר סמנכ"ל השיווק של תע"א, שפרש מהחברה לאחר שהפסיד את תפקיד המנכ"ל ליצחק ניסן. ניסן עצמו גם נמצא ברשימת הנתבעים, כמו גם יו"ר אימג'סט, דוד ארצי, המכהן גם כסמנכ"ל מסחר וקשרי תעופה בתע"א ויו"ר מכון היצוא.

במחצית 2007 עתרה קבוצה של משקיעים בחברה, יהודים אמריקנים, לבית משפט במנהטן, ארה"ב, לקבל פיצויים מהחברה. לטענתם, בשל היותה בשליטת מדינת ישראל, באמצעות תע"א, מעדיפה החברה שיקולים מדיניים-פטריוטיים על פני אינטרסים עסקיים מה שמסב להם לטענתם הפסדים במאות מיליוני דולרים. אחת הטענות המרכזיות של המשקיעים הפרטיים, ובכללם טלנסקי, נגעה לוויתור על קליינט פוטנציאלי גדול, נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס, שביקש להשתמש בלווייני החברה.

כעת, למעשה מוגשת אותה תביעה שנדחתה אך הפעם היא מוגשת בשינוי קל של הרכב התובעים. קבוצת אנשי עסקים מאירופה, בעיקרם צרפתיים, החליפה את אחת מקבוצות המיעוט של משקיעי אימג'סט והגישה מחדש את אותה תביעה. תע"א מצידה הודפת אותה בטענה שאין בה ממש.

אימג'סט היא חברת לוויין מסחרית בבעלות משותפת ישראלית-אמריקנית-אירופית, הרשומה באנטיליים ההולנדיים. כמחצית השליטה מצויה בידי תע"א, אלאופ ואלביט מערכות. ביתרת האחזקות מתחלקים תושבי חוץ אמריקנים, ישראלים ואירופאים, המחזיקים בפיזור בכ-50%. החברה הוקמה במחצית שנות ה-90 ומחזיקה בבעלותה שני לווייני תצפית מבוססי טכנולוגיית הלוויין הצבאי הישראלי "אופק". לוויין שלישי נמצא בשלב מתקדם של אפיון.