האמריקנים צורכים פחות: המכירות הקמעונאיות בארה"ב נפלו ב-1.1% במארס; בניגוד לתחזיות

אנליסטים חזו עלייה של 0.2% ; ללא מכירות כלי רכב, שנפלו ב-2.3%, המכירות ירדו ב-0.9% ; מדד המחירים ליצרן ירד ב-1.2% במארס - מדד הליבה נותר ללא שינוי ; טור - אוריאל הרמן: אין כבר דרך חזרה

משרד המסחר האמריקני פרסם היום (ג') ב-15:30 (שעון ישראל) שהמכירות הקמעונאיות של ארה"ב ירדו ב-1.1% במארס אחרי שירדו ב-0.1% בפברואר. תחזית השוק היתה דווקא לעלייה של 0.2% במכירות הקמעונאיות.

ללא מכירות כלי רכב, שירדו ב-2.3%, המכירות ירדו ב-0.9%, בעוד שתחזית השוק היתה לירידה של 0.2% בלבד. ללא מכירות בנזין וכלי רכב, המכירות ירדו ב-0.8%. בשנה האחרונה, המכירות הקמעונאיות נפלו ב-9.4%.

ברבעון הראשון של 2009 המכירות הקמעונאיות ירדו ב-1.2%, בהשוואה לרבעון האחרון של 2008. נתוני המכירות הקמעונאיות לחודשים ינואר ופברואר עודכנו מעלה ב-0.04%, אך כאמור, התוצאות לחודש מארס היו גרועות בהרבה מהתחזיות.

ההתדרדרות בשוקי התעסוקה, תנאי האשראי המוגבלים והמיתון שנמשך למעלה משנה מכבידים על הצרכנים, אך כפי שראינו בדוח התעסוקה (NFP), ההשפעה של תוצאות מאכזבות עשויה להיות מעורבת שכן ה'פד' כבר הפחית את הריבית לשפל של 0%-0.25% ואין לו אפשרות להמשיך ולהפחית אותה.

בדו"ח נוסף, פורסם כי מדד המחירים ליצרן (PPI) ירד ב-1.2% במארס. מדד הליבה שלא כולל את מחיר המזון והאנרגיה נותר ללא שינוי.