לידר יוצאת מפולאר: מוכרת 9.5% מהון המניות לבעל השליטה בחברה, זיל פלדמן, בתמורה ל-18.3 מיליון שקל

לידר תמכור כ-811,831 מניות בתמורה ל-22.5 שקל למניה ; המחיר משקף למניית פולאר פרמיה של 17.8% ביחס למחיר הבסיס ; הרוכשת היא חברת פ.ד. אחזקות, בעלת השליטה בפולאר (39.9% בהון)

חברת לידר החזקות והשקעות הודיעה הבוקר (ה') כי ביום ב' האחרון חתמה על הסכם למכירת יתרת החזקתה בפולאר השקעות לפ.ד. אחזקות שהיא בעלת השליטה בפולאר (39.9% בהון), המוחזקת על ידי המיליארדר זיל פלדמן שרכש את השליטה בה בשנת 2007 מידיה של קבוצת שרפ"ג, אז נסחרה פולאר במחיר של קרוב ל-75 שקל למניה.

על פי הודעת החברה הבוקר לבורסה, לידר תמכור כ-811,831 מניות (כ-9.5% מהון פולאר) בתמורה ל-22.5 שקל למניה כאשר התמורה הכוללת הצפויה לה בעקבות המכירה עומדת על 18.266 מיליון שקל. המחיר משקף למניה פרמיה של כ-17.8% לעומת מחיר הבסיס של המניה.

לידר התחייבה לעשות את מיטב המאמצים על מנת להמציא לרוכשת, עד מועד ההשלמה הראשון שיחול ב-25 במאי, אישורים מתאגידים בנקאיים על הסכמתם לשחרר את המניות הנמכרות משעבודים הרשומים לטובתם, כששחרורי המניות הנמכרות מהשיעבודים הנ"ל עד למועדים הרלוונטים להעברת המניות הנמכרות לפ.ד. אחזקות מהווים תנאים מתלים לביצוע ההסכם.

את שנת 2008 סיימה פולאר עם הכנסות של 40 מיליון שקל ממכירות ומדמי שכירות, ובהפסד של 98.5 מיליון שקל (לעומת הפסד של 56 מיליון שקל בשנה הקודמת). שורת ההוצאות כוללת, בין היתר, הפסד של 28 מיליון שקל מחברות כלולות, הנובע מירידת ערך פרויקטים בחו"ל, הפסד של 54 מיליון שקל בגין השקעות בחברות מוחזקות ואחרות (בעיקר הפחתות לירידת ערך ההשקעה בפארק השעשועים ובחברת ESI), הפחתה של 51 מיליון שקל לירידת ערך מקרקעין (פרויקט הדירות הולילנד בירושלים) והפסד של 32.6 מיליון שקל בגין התאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה (בעיקר קניון M הדרך שעל כביש החוף, סמוך למושב בית חרות, ושטחי משרדים בת"א).

לאחרונה פורסם ב"גלובס" כיצד ירדו לטימיון ההשקעות של פולאר ברכישת רשת המלונות Extended Stay וההשקעה בפארק השעשועים "הארד רוק".