בריטניה תעניק סובסידיות של עד 7,500 דולר על מכוניות חשמליות

משרדו של גורדון בראון מסר כי הממשלה עדיין שוקלת להעניק לתעשייה סבסוד מלא, ועשויה להודיע על כך במסגרת הכרזת האוצר על הצעת התקציב החדשה, ב-22 באפריל

ממשלת בריטניה תציע סובסידיות של בין 3,000 ל-7,500 דולר על מכוניות חשמליות וחלק מההיברידיות, במאמץ להמריץ טכנולוגיות ידידותיות לסביבה. מחלקת התחבורה אמרה כי תמריצים אלו יהיו תקפים לדגמים שצפויים להיות זמינים בבריטניה החל מ-2011.

משרדו של גורדון בראון מסר כי הממשלה עדיין שוקלת להעניק לתעשייה סבסוד מלא, ועשויה להודיע על כך במסגרת הכרזת האוצר על הצעת התקציב החדשה, ב-22 באפריל.

בבריטניה 26 מיליון כלי רכב ורק 0.1% מהם הם חשמליים, אמר היום שר התחבורה הבריטי. "שיעור התמריצים, עליהם אנו מודיעים היום, משמעו כי מכוניות חשמליות הן אופציה ממשית עבור הנהגים".

ההודעה האחרונה הינה חלק מהתקציב בן 250 מיליון הליש"ט, שהממשלה שמה בצד עבור יוזמות לתחבורה מופחתת פחמן, כולל הקמת רשת של נקודות טעינה. הכסף עליו הוכרז היום, מיועד למכוניות בעלות מהירות גבוהה מספיק כדי לפנות אל השוק הרחב. .

האופוזיציה השמרנית אמרה כי התוכניות לא נשקלו בכובד ראש. "הכרזת הממשלה אינה כוללת אף לא אחד מהאמצעים הקריטיים להפיכת המכוניות החשמליות לאפשרות מציאותית". המפלגה קוראת לשר האוצר, אליסטר דארלינג, להשתמש בתקציב הזה כדי להציע סובסידיות לאמצעים חוסכי אנרגיה בבתים של תושבי בריטניה, וכן לפרויקטים ללכידת פחממנים ואחסונם.

קבוצת הלובי של תעשיית הרכב הבריטית SMMT אמרה כי הממשלה צריכה לנקוט צעדים נוספים כדי לעזור לתעשיית המיינסטרים.

נזכיר כי השבוע נודע שמשרד האוצר ומשרד המסחר הבריטיים מגבשים את פרטיה הסופיים של תוכנית, שבמסגרתה יוענקו 2,000 ליש"ט לאנשים שיבקשו להחליף מכונית שגילה עולה על תשע שנים, במכונית חדשה או כמעט חדשה.