ג'מייקה: שוחררו רוב בני הערובה מהמטוס שנחטף

גבר חמוש הסתנן למטוס שאמור היה להמריא לקנדה והעלה דרישות שונות ; במטוס, שנשאר לעמוד על המסלול, הוא החזיק ב-169 בני ערובה ; אחרי ששחרר את רובם, הוא ממשיך להחזיק בשניים מהם ; במקום נשמעו יריות

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

167 מתוך 169 נוסעים שנלקחו בני ערובה על מטוס שנחטף הבוקר במונטגו ביי שבג'מייקה כבר שוחררו - כך עולה מדיווח של תחנת הרדיו במדינה. שני בני ערובה עדיין מוחזקים על ידי החוטף.

סוכנויות הידיעות דיווחו הבוקר כי אדם חמוש עלה למטוס שאמור היה לטוס לקנדה, דקות לפני ההמראה והעלה דרישות שונות ולא ברורות.

על פי הדיווחים, על המטוס היו 169 נוסעים שהוחזקוכבני ערובה. לפי אחד הדיווחים הטייס נורה, אולם פרט זה לא אומת. כוחות משטרה וצבא נמצאים על מסלול הממראה ומכתרים את המטוס מכל הכיוונים.

ידוע כי אנשי בטחון ניגשו לאיש לפני שעלה למטוס אך הוא פרץ את מחסום הבידוק הביטחוני והצליח לעלות על המטוס שלא הספיק להמריא.

בסוף אוקטובר בשנה שעברה, גרם נוסע שיכור בטיסה פנימית ברוסיה לבהלה כשדיווח כי מטוסו נחטף. סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה על נוסע בטיסה שדיווח על החטיפה ואמר כי החוטפים מסיטים את המטוס לכיוון וינה.

"אחד הנוסעים בטיסה מאדלר למוסקבה זעק 'אללה אכבר', הודיע כי המטוס נחטף ודרש לשנות את יעד הטיסה לווינה", סיפר גורם ביטחוני לסוכנות הידיעות". אדלר נמצאת בצפון הקווקז, סמוך לים השחור. זמן קצר לאחר מכן עדכן הגורם כי "המצב תחת שליטה" והוסיף כי הנוסע היה ככל הנראה בגילופין.

שבוע קודם לכן, ניסה נוסע שהיה בגילופין להשתלט על מטוס של חברת "טורקיש איירליינס", שהיה בדרכו מאנטליה לסנט-פטרסברוג. "הנוסע שלח פתק לקברניט בו נכתב: 'קח אותי לתא הטייס או שאפוצץ את הפצצה שיש לי'".