אסיה ננעלה בירידות חדות בהמשך לנפילות בוול סטריט: הונג קונג ירדה ב-3%; טוקיו איבדה 2.4%; סיטיגרופ צנחה ב-20%

וול סטריט הציגה את הירידות החדות ביותר מזה חודש וחצי ; מדד S&P/ASX 200 ירד ב-2.4% ; הבנק המרכזי של הודו הוריד את הריבית ב-0.25% ל-4.75% ; טויוטה ירדה ב-3.9%

המדדים המובילים באסיה ננעלו בירידות חדות, בהמשך לנפילות אמש בוול סטריט, מניות הבנקים הגדולים ביפן הובילו את טוקיו לירידה של 2.4% בנעילה. זאת לאחר שבנק אוף אמריקה הגדיל את ההפרשה לחובות מסופקים ודיווח על פגיעה בעסקי כרטיסי האשראי.

סיטיגרופ צנחה בכ-20% בטוקיו, על אף שהתקשורת היפנית דיווחה כי בנקים יפנים ירכשו את חטיבת הברוקראז' הקמעונאית של הבנק האמריקני בעיסקה שעשויה לגייס 600 מיליארד ין (6 מיליארד דולר).

על אף שבנק אוף אמריקה הצליח לשלש את רווחיו ברבעון, הוא הפריש 13.4 מיליארד דולר כדי לכסות הפסדים הנובעים מפעילות כרטיסי האשראי. כמו כן, BOA הגדיל את ההפרשה לחובות מסופקים ב-6.4 מיליארד דולר. ההפסדים של בנק אוף אמריקה הקשורים לכרטיסי אשראי עלו ל-8.62% מ-5.19% ברבעון המקביל, ושיעור "הנכסים הקפואים" עלה ל-2.65% לעומת 0.9% ברבעון הראשון של 2009.

"בשוקי אסיה, כמו גם בארה"ב, אנשים מודאגים מחוסר יכולתם של בעלי כרטיסי אשראי להחזיר הלוואות", אמרה לוסינדה צ'אן, ממחלקת המחקר של בנק מקיורי.

ממשלת יפן הודיעה היום (ג') על כוונתה להנפיק אג"ח בהיקף של 10.82 טריליון ין (110 מיליארד דולר) בכדי לממן את תוכנית החילוץ שנועדה להוציא את יפן מהמיתון העמוק ביותר מאז מלחמת העולם השניה.

סך כל הנפקות האג"ח החדשות יגיע בסופו של דבר ל-16.9 טריליון דולר. כך לפי מידע שהגיע לסוכנות הידיעות "רויטרס".הנפקת האג"ח ותוכנית החילוץ מגיעה לאחר שסוכניות דירוג הודיעו על כוונתן לעדכן מטה את תחזית הצמיחה של יפן, בשל ירידה חדה ביצוא, בהשקעות ההון ובביקושים המקומיים.

בורסת מומבאי מציגה עליות לקראת הנעילה, ובניגוד למגמה המרכזית באסיה, לאחר שהבנק המרכזי הודיע במפתיע על הפחתת הריבית ב-0.25% ל-4.75%.

בורסת סידני ננעלה בירידות על רקע פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) מה-7 באפריל. בנאום שנשא נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA), גלן סטיבנס, אמר הנגיד כי הכלכלה האוסטרלית אכן שרויה במיתון. הנגיד אמר כי בשל בתפוקה בסין שעתידה לגדול בחודשים הקרובים, צפוי המצב הכלכלי באוסטרליה להשתפר. "ישנן עדיין מספיק גורמים להאמין כי אוסטרליה תמשיך ותעמוד במשבר טוב יותר ממדינות רבות אחרות" אמר סטיבנס. אמירותיו של סטיבנס נגעו בנושא בו מרבה הבנק המרכזי של אוסטרליה לעסוק העובדה כי המנגנון המאפשר תנועת הון נזיל מהבנק המרכזי לצרכנים פועל באוסטרליה טוב יותר מבמדינות אחרות.

הפרוטוקולים מראים כי הבנק המרכזי קיצץ בריבית בשל נתוני הצריכה הביתית והתעסוקה הנמוכים מהצפוי. הנגיד גלן סטיבנס וחבריו למועצת הבנק המרכזי חשו כי ההתדרדרות בשוק העבודה עשויה להפחית את הלחץ על המחירים. התפתחויות חיצוניות הובילו ל"התכווצות חדה מאוד בכלכלה העולמית", כך על פי הפרוטוקולים. בנוסף, "שוק העבודה הנחלש מחזק את הסבירות לצניחה באינפלציה בטווח הבינוני".

מדד ניקיי 225 ירד ב-2.29% ל-8,924 נקודות בנעילה ; מדד הנג-סנג איבד 2.95% ל-15,750 נקודות ; מדד שנחאי המשולב נחלש ב-0.85% ; מדד S&P/ASX 200 נפל ב-2.43% ל-3,769 נקודות ; מדד סנסקס 30 מציג עליות קלות לפני הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.29% ל-98.25 ין לדולר.

בזירת המאקרו

הבנק המרכזי של הודו (RBI) הפחית את שיעור הריבית ב-0.25% ל-4.75% והותיר את יחס הרזרבות של הבנקים על 5%.

מניות בכותרות

טויוטה , יצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם, צפויה לדווח נפילה חדה בייצור לרמה הנמוכה ביותר מאז 1978. הייצור המקומי צפוי לעמוד על 2.8 מיליון יחידות, בשנה הפיסקלית שהסתיימה במארס 2009.

ברקע, ג'נרל מוטורס האמריקנית צפויה לפטר 1,600 עובדים בימים הקרובים, ולקבל 5 מיליארד דולר מהממשל האמריקני. קרייזלר צפויה לקבל 500 מיליון דולר מהממשל.

מניות הבנקים ברחבי אסיה פסיפיק מאבדות גובה בהמשך לנפילות של המגזר הפיננסי אמש בוול סטריט: מיזוהו פייננשל , נשונל אוסטרליה בנק , HSBC , שינסאי בנק .

גם מניות חברות הביטוח האסייתיות מאבדות גובה: סומפו ג'פאן אינשורדנס , נומורה הולדינגס , פינג אן אינשורנס , AXA אסיה פסיפיק .

סיטיגרופ (סימול: 8710 בטוקיו) צנחה ב-19.95% בטוקיו, על אף שהתקשורת היפנית דיווחה כי בנקים יפנים ירכשו את חטיבת הברוקראז' הקמעונאית של הבנק האמריקני בעיסקה שעשויה לגייס 600 מיליארד ין (6 מיליארד דולר).