התוכן השיווקי האפקטיבי במארס: דגני הבוקר של תלמה ב"הישרדות"

Effect-tv: ערכי המותג של תלמה הועברו בצורה אמוציונלית במסגרת מספר משימות שבוצעו ב"הישרדות" ; הפספוס של החודש: הכנסת הכלב "לאקי", כוכב הקמפיין של מפעל הפיס, אל בית "האח הגדול VIP"

פעילות התוכן השיווקי של דגני הבוקר של תלמה בתוכנית "הישרדות" היא פעילות התוכן השיווקי האפקטיבית ביותר בחודש מארס. כך עולה ממדד התוכן השיווקי של חברת Effect-tv. פעילות התוכן השיווקי של המותג בוצעה בצורה טובה וייחודית במספר משימות בתוכנית לאורך החודש אשר חלקן התמקדו בפונקציונאליות של אכילת המוצר לאחר זכייה של מתמודדים במשימות, וחלקן הציגו קונספט של העברת ערכי המותג ברמה האמוציונלית. הרובד האמוציונלי בא לידי ביטוי כאשר הזוכה בפרס קיבל מארז ממותג של המותג שבו בנוסף לדגני הבוקר, היה גם מכשיר טלפון לוויני שאפשר למתמודדים לערוך שיחה ליקיריהם בארץ.

השימוש במותג כבסיס לפעילות אחרת, דוגמת שיחת טלפון לארץ, נעשה בצורה המחברת היטב בין רעיון המותג שהוא "הכח להצליח" לבין ערכי התוכנית והרעיון של ניתוק מהבית ומהמשפחות למשך זמן השהות באי בודד. ניתן היה לחוש את הערך המרכזי הזה לאורך כל הפעילות וכמובן גם במהלך העדויות של המתמודדים שתיארו את הסיטואציה שחוו ומה היא גרמה להם להרגיש. הנראות של המותג באה לידי ביטוי במארזים הצבעוניים שלו ובמגוון תצלומי תקריב, כאשר אזכור המותג והצגתו הובלו על-ידי מנחה התוכנית שהכריז על הפרס והזכייה בו.

מנגד, הפספוס הגדול של החודש הוא הכנסת הכלב לאקי - כוכב סרטוני הפרסום של מפעל הפיס אל בית "האח הגדול" כמתמודד אורח אשר חלים עליו כללי "האח הגדול". מדובר ברעיון קריאטיבי במיוחד עבור המותג שהוצג במהלך השידור כאשר אחת מהמתמודדות הוכנסה לחדר "האח הגדול" שם פגשה את הכלב לאקי. במקביל, הובילו המנחים ארז טל ואסי עזר את הסיפור על ההיסטוריה שלו עם מפעל הפיס ויצרו את החיבור בין המותג לתוכנית.

הכלב אמור היה להיות בבית "האח הגדול" לאורך זמן, אך הפעילות לא באה לידי ביטוי מספק בגלל חוסר ההסתגלות של הכלב לשהות בבית "האח הגדול" והאילוץ שהצריך את ההפקה להוציא אותו משם במהירות וכמובן פגע באיכות הפעילות.

בזק וה"אח הגדול"

במקום השני במדד ממוקמת הפעילות של המותג בזק בתוכנית "האח הגדול". לדברי אורי אלמן, מנכ"ל Effect-TV, הפעילות בתוכנית כללה מרכיבי מדיה ותוכן רבים אשר רובם כבר נחשפו במהלך העונה הראשונה של התוכנית "האח הגדול". מרכיב מרכזי היה הפעילות מול הצופים בבית שנדרשים לבצע פעילות באתר האינטרנט של mako ולמעשה מתמודדים על חוויה של 24 שעות בסוויטה של "האח הגדול" לזוכים.

בחודש מארס גם נערכה פעילות של תוכן שיווקי בדמות ביצוע שיחת טלפון מהבית בהשתתפות כלל הסלבריטאים כאשר ציבור הצופים מפנה שאלות אל המתמודדים בתוכנית בבית "האח הגדול", ובכך ממחיש את ערכי המותג בזק "בבית מדברים מבזק" ומסייע בחיבור של חברת התקשורת אל התוכנית. כמו כן ניכר שיפור מהעונה הראשונה ברובד הנראות של המותג במרכיבים שונים בתוך התוכנית כמו בפינה של האינטרנט המהיר של בזק, שם הוצג אתר האינטרנט של המותג ובו תגובות גולשים לאירועים שהתרחשו לאורך השבועות בהם שהו המתמודדים בבית "האח הגדול".

סופר-פארם וה"מרוץ למיליון"

במקום השלישי ממוקמת פעילות המותג LIFE של סופר-פארם ב"המרוץ למיליון". במסגרת הפעילות מופנים צופי התוכנית אל סניפי רשת סופר-פארם שם מגרילים בין הרוכשים את מוצרי המותג בקרב העונים נכון על שאלות הקשורות לתוכנית, והפרס העיקרי המקנה טיסה שבועית אל היעד המרכזי של משתתפי "המרוץ למיליון".

נדבך נוסף בפעילות הוא משחק מיוחד של "המרוץ למיליון" שהופק על-ידי המותג, ושערוץ ההפצה היחידי שלו הוא סניפי רשת סופר-פארם. המשחק והשימוש בו היו גם בסיס לפעילות משלימה של המותג בתוכנית הבוקר של רשת במהלכה הדגימו המנחים את השימוש בו. פעילות התוכן השיווקי של המותג כללה גם מרכיבים חוץ מסכיים רבים החל מנוכחות בנקודות המכירה, בסניפי הרשת אשר מותגו בשילוט של מבצעי "המרוץ למיליון", דרך פעילות אינטרנט משלימה עם קמפיין המבשר על החיבור בין המותג לבין התוכנית ומציג את המבצעים המשותפים בסניפים וכלה באינסרטים ייחודיים בעיתוני סוף השבוע הראשון של השקת התוכנית.

במקום הרביעי מדורגת הפעילות של TNT בתכנית "האח הגדול VIP" במסגרתה לקוחות החברה שקונים באחת מהחנויות פריטים של TNT לאורך התוכנית מקבלים כרטיס VIP מיוחד שבו יש מגוון פרסים חלקן בעולם התוכן של המותג וחלקן קשורים ל"אח הגדול VIP". בנוסף, עצבה החברה את קולקציית הבגדים שלבשו המתמודדים עצמם בבית ואותה קולקציה הוצגה גם בסניפי הרשת.

במקום החמישי ממוקמת פעילות המותג מולטילוק בתוכנית "הבורר". מוצרי האבטחה של המותג מוצגים בדלתות הכניסה של הבתים של ראשי הפשע בתוכנית. במגוון סיטואציות ניתן לראות כיצד מוצרי האבטחה של המותג המבוססים טביעות אצבע וזיהוי באמצעות העין, מקנים שקט נפשי לכוכבי התוכנית. הדגמת השימוש במוצרים תוך הצפת התועלות המרכזיות של המוצרים ושימוש בגיבורים עצמם להצגת הנושא בתוך התוכנית מקנים לפעילות אינטגרציה מצוינת לתוכן של התוכנית.