רמי לוי לא לבד: הוגשו שתי הצעות לרכישת מפעל עוף העמק

לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, מציע סכום של 10 מיליון ו-50 אלף שקל עבור מפעל עוף העמק ; מלבד הצעתו של לוי הוגשה הצעה גם ע"י אבי דהן ומוטי מרדכי, ובקרוב תיערך התמחרות בין הצדדים

עכשיו זה רשמי: רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, מציע סכום של 10 מיליון ו-50 אלף שקל עבור מפעל עוף העמק.

בנוסף אליו, הוגשה למפרק, עו"ד נמרוד פטל, הצעה נוספת לרכישת המפעל על-ידי אבי דהן ומוטי מרדכי מכפר חיטים, הגבוהה ב-50 אלף שקל בלבד מהצעתו של לוי. עו"ד פטל צפוי לערוך בקרוב התמחרות בין הצדדים.

יצויין כי כיוון שמדובר בפירוק, הרוכשים יקבלו את המפעל נקי מכל חובותיו העומדים על כ-50 מיליון שקל.

עוד יצויין כי לפי הערכות, שווי הנדל"ן עליו מצוי המפעל עומד לכל הפחות על 12 מיליון שקל, כך שבמחירי ההצעות הנוכחיים מדובר ב"מציאה".

עו"ד פטל מסר בתגובה: "קיבלתי שתי הצעות, ואני לומד אותן".

בכל מקרה, בכוונתו של לוי לצרף לעסקה - אם תתממש - שותף אחד או שניים שהם גם מגדלי עופות. לוי מצוי בימים אלה במגעים מתקדמים עם שני מגדלים גדולים, האחד מהרי יהודה והשני מצפון הארץ.

עוף העמק הוא אגודה שיתופית חקלאית הנמצאת בבעלות 14 קיבוצים ומושבים, ואילו החברה הבת "עוף טבע מהעמק" נמצאת בבעלות אמנון אריאל, בעל המותג טבעוף (75%); ועוף העמק (25%). בשל חובות כבדים קרס המפעל הפועל מרמת-ישי, ועובדיו פוטרו בחודש מארס האחרון.

לדברי לוי, הצעתו כוללת הצעה לרכוש את המפעל כעסק חי. "אחד התנאים שלי הוא שישלמו את כל הזכויות לעובדים מא' עד ת'. אני גם רוצה התחייבות ממועצת רמת-ישי למתן היתר להפעלת המפעל לתקופה מינימלית של 5 שנים", אומר לוי.

בהתייחס לשאלה מדוע הוא מעוניין בעסקה, אומר לוי: "50% מתפוקת המפעל העסק שלי צורך, וזכיין הבשר שעובד אצלי יקנה ממני את הסחורה".

יצויין כי שני נושיו העיקריים של המפעל הם משקי עמק-יזרעאל, עם חוב של 13 מיליון שקל, והבנק הבינלאומי, עם חוב של כ-5.5 מיליון שקל.

יש לציין כי "גלובס" חשף לאחרונה כי רגע לפני קריסת עוף העמק, אגודת עוף העמק העדיפה תשלום חוב לחבריה על פני ספקים אחרים.