IMF: היקף המחיקות במערכת הפיננסית העולמית עלול לזנק ל-4 טריליון דולר עד 2011

גלובס tv על פי התרחיש הממוצע בדו"ח היציבות הפיננסית שפרסמה קרן המטבע הבינלאומית: עד 2010 יעלה היקף המחיקות של המערכת הפיננסית הבינלאומית ל-2.7 טריליון דולר לעומת צפי מינואר ל-2.2 טריליון ד'

קרן המטבע הבינלאומית, IMF פרסמה היום את הדו"ח הרבעוני ביחס ליציבות המערכת הפיננסית הבינלאומית. על פי הדו"ח החדש ימשיכו הסיכונים במערכת הבנקאית הבינלאומית ללחוץ כלפי מטה על הפעילות הכלכלית.

על פי מספר הערכות שביצעה ה-IMF צפוי היקף המחיקות שירשמו כל הגופים שהחזיקו נכסים אמריקנים מאז פרוץ המשבר להגיע ל-2.7 טריליון דולר עד שנת 2010, עלייה של 22.7% ביחס להערכות שפרסמה הקרן בינואר האחרון שעמדו על סך מחיקות בהיקף של 2.2 טריליון דולר. וזאת לעומת הערכות למחיקות בהיקף של 1.4 טריליון דולר שפרסמה הקרן באוקטובר האחרון.

"יציבות המערכת הפיננסית נותרה בעדיפות העליונה. על אף שנעשתה התקדמות, עדיין נדרשים עוד מאמצים מכיוון מנהיגי המדיניות", ללא ניקוי כולל של מאזני המערכת הבנקאיות שילווה ברה ארגון ומימון מחדש, נותרו הסיכונים כי בעיותיהם של הבנקים ימשיכו לגרום ללחץ על הפעילות הכלכלית".

עיקר העלייה בהערכות מיוחס להחרפה בתרחיש ביחס לקצב הצמיחה העולמי. בדו"ח הנוכחי, גדלה תחזית היקף המחיקות והן כוללות נכסים נוספים משווקי ההון המפותחים, בקרן המטבע מציינים כי בעוד שהאינפורמציה עליה נשען דו"ח זה הינה ברמת ודאות נמוכה יותר, הרי שעל פי התרחיש הקיצוני עלול היקף המחיקות להגיע אף ל-4 טריליון דולר עד סוף שנת 2010, כאשר כשני שלישים ממנו ינבעו מן הבנקים, ואילו היתרה ממקורות פיננסים אחרים כגום חברות ביטוח, קרנות פנסיה וגופים חוץ בנקאיים אחרים

בדו"ח מציינת קרן המטבע הבינלאומית כי חל שיפור מסוים בשווקים הבין-בנקאיים במהלך החודשים האחרונים, אולם נמשך המחסור במקורות מימון ועדיין קיימות מיגבלות על יכולת הבנקים לגייס הון ארוך טווח.

בעוד שבמובנים רבים יכולים כיום הבנקים להציע גיבוי של ערבויות ממשלתיות לצורך גיוס חוב לטווח ארוך, עדיין נותרו פערי המימון גדולים.