גייתנר: "אנו נמצאים על המסלול הנכון לסיום המשבר הקשה ביותר שפקד את העולם המודרני"

שר האוצר האמריקני אמר גם כי: "חשוב שמדינות ה-G20 לא יסירו את רגלם מהגז עם הופעת הסימן הראשון להתאוששות", "בעוד שמדינות ברחבי העולם מתמודדות עם אתגרים שונים - כולנו נמצאים באותה הסערה"

שר האוצר האמריקני, גייתנר הגן היום על הצעדים בהם נקטו ממשל אובמה וממשלים במדינות אחרות במטרה ללחום במיתון העולמי. "הצעדים שננקטים כעת ואלו הנמצאים בצנרת יהוו את הבסיס החזק ביותר להשבת האמון כי התחלנו להניח את היסודות להתאוששות עולמית" אמר גייתנר בנאום במועדון הכלכלי בוושינגטון. "אנו נמצאים על המסלול הנכון לסיום המשבר".

"חשוב כי מדינות ה-G20 לא יסירו את רגלם מהגז עם הופעת הסימן הראשון להתאוששות", "בעוד שמדינות ברחבי העולם מתמודדות עם אתגרים שונים - כולנו מצואים באותה הסערה". "יהיה עלינו לבצע שינויים במדיניות על פי השינויים שיחולו בתנאי השוק".

למרות האופטימיות המסויימת של גייתנר ביחס לעתיד לבוא, הוא ציין כי המשבר הינו החמור ביותר בזמן המודרני, וכי ארה"ב אחראית לחלק ניכר מהאחראיות למשבר הפיננסי העולמי, אך הדגיש כי הבעיות שהביאו להיותו של המשבר כה חמור הן בינלאומיות. "מעולם לפני כן בזמן המודרני לא הוכה בו זמנית חלק כה גדול של העולם בסערה כלכלית ופיננסית כה חמורה כפי שאנו חווים כיום". "ביחד אנו מנווטים בסערה, אך אנו מחוייבים לבנות מערכת גלובלית טובה יותר".

גייתנר נשא את דבריו היום כהכנה לפגישת שרי האוצר והנגידים של 7 המדינות התעשייתיות המובילות ביום ו' הקרוב אותה יארח בוושינגטון.

עם פרסום דבריו של גייתנר, עברו המדדים המובילים מירידות שאפיינו אותם בפתיחת המסחר לעליות. גם אתמול היו אלה דבריו של גייתנר שהלהיבו את השוק והעבירו אותו לעליות לאחר שאמר כי "לבנקים יש יותר הון מזה לו הם זקוקים".

נציין עוד כי היום פרסמה קרן המטבע הבינלאומית את התחזית העולמית ממנה עולה כי הקרן צופה כי בשנת 2009 תחול ירידה של 1.3% בפעילות הכלכלית העולמית.