השר כחלון יחל בהתייעצויות לגבי "ברית המועצת" כבר לאחר יום העצמאות

ההתייעצויות הן לגבי חברי המועצה שירכיבו את המועצה המשותפת לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלוויין ; עפ"י המסתמן, מדובר יהיה בכ-10-15 חברי מועצה

שר התקשורת, משה כחלון, יחל בהתייעצויות לגבי הקמתה של מועצה ציבורית משותפת לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלוויין כבר לאחר יום העצמאות. ההתייעצויות הן לגבי חברי המועצה שירכיבו את המועצה המשותפת - כך נודע ל"גלובס".

בשלב זה טרם הוחלט על מספר חברי המועצה שירכיבו את "ברית המועצות", אולם מסתמן כי מדובר יהיה בכ-10-15 חברי מועצה.

בנוסף להחלטת משרד האוצר להכליל בחוק ההסדרים את הקמתה של "ברית המועצות" אשר תמזג בין שתי המועצות הציבוריות בתחום הטלוויזיה, יש לזכור כי מועצת הרשות השנייה הנוכחית תתפזר בסוף חודש אוגוסט הקרוב - כך שהחלטה זו, כמו גם ההתייעצויות, אינן יכולות להידחות.

במסגרת ההתייעצויות שיערכו בטרם מינוי חברי המועצה יישלחו מכתבים לכ-90 גופים מתחומי התרבות, היצירה, העיתונות והאתיקה, אשר יתבקשו להעביר את המלצותיהם באשר למועמדים לקחת חלק במועצה הציבורית. מתוך השמות שיועברו יגבש השר רשימה שאמורה לתת מענה לתחומי התרבות, התקשורת, לרב-תרבותיות ולמגזרים השונים. ניתן להעריך כי חלק מחברי המועצה המכהנים כיום ימשיכו לקדנציה נוספת במועצה המשותפת.

קדנציה של חברי המועצות הציבוריות הינה למשך 4 שנים, כאשר סיומה של הקדנציה הנוכחית של מועצת הרשות השנייה נקבעה לסוף אוגוסט. גורמים במועצות הנוכחיות מעריכים כי לאור החשיבות במועצה משותפת תהיה תחרות על כל מקום, ויופעלו לחצים כבדים על השר בטרם ההכרעה.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הרכבה הנוכחי של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אמור לסיים את תפקידו בחודש אוגוסט הקרוב. בימים הקרובים יקיים שר התקשורת, משה כחלון, התייעצויות לגבי הרכבה הצפוי של המועצה הבאה. נושא מיזוג מועצות הרשות השנייה והכבלים והלוויין (ברית המועצות) הועלה, מעת לעת, בשנים האחרונות. אם אכן הנושא יעבור בחוק ההסדרים הקרוב, השר כחלון יפעל ליישומו".