לידיעת טבע: מכירות סאנדוז, הזרוע הגנרית של נוברטיס, קטנו ברבעון הראשון ב-9%

סאנדוז היא החברה הגנרית השנייה בגודלה בעולם אחרי טבע ; חוזקו של הדולר פגע ברווחי נוברטיס שנפלו ב-14% ל-1.98 מיליארד דולר ; המכירות ירדו ב-2% לסך של 9.7 מיליארד דולר ; הזהירה שחוזקו של הדולר עלול לפגוע בתוצאותיה גם בהמשך השנה

חברת התרופות, נוברטיס , דיווחה היום (ה') על ירידה של 14% ברווחי הרבעון הראשון, בין היתר בשל תנודות בשערי מטבעות, עלויות רכישת החברה לתכשירי עיניים Alcon ורווחים חד-פעמיים ב-2008.

הרווח נפל ל-1.98 מיליארד דולר, לעומת 2.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך הביצועים בחטיבת הפרמצבטיקה שלה היו טובים, כשמוצרים שהושקו לאחרונה החיו את הפורטפוליו של החברה. נוברטיס צינה בין היתר את האישור שקיבלה בארה" לתרופת ה-Afinitor לטיפול בסרטן כליות.

נוברטיס אמרה כי בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירותה לסך של 9.7 מיליארד דולר, ירידה של 2% בהשוואה להכנסות בהיקף 9.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. אנליסטים אומרים כי בסה"כ, נוברטיס עמדה בציפיותיהם.

מכירותיהן של התרופות רבות המכר של החברה משקפות את השפעת חוזקו של הדולר (על אף שהחברה שוויצרית, היא מדווחת בדולרים) - תרופת ה-Diovan לטיפול בלחץ דם הניבה 1.4 מיליארד דולר במכירות, עם גידול של 3% בארה"ב ושל 10% מחוצה לה. Gleevec לטיפול בלוקימיה הניבה מכירות של 894 מיליון דולר - עלייה של 1% בלבד, מכירותיה של Zometa לטיפול בסרטן עלו ב-3% ל-342 מיליון דולר ומכירותיה של Femara לטיפול בסרטן השד עלו ב-6% ל-286 מליון דולר.

במטבע מקומית, מכירות אלו עלו ב-7%-15%, עבור כל אחת מהתרופות. חוזקו של הדולר הכביד גם על חטיבותיה האחרות של נוברטיס. למשל, מכירותיה של סנדוז, הזרוע הגנרית שלה, מס' 2 אחרי טבע , נפלו ב-9% ל-1.7 מיליארד דולר.

נוברטיס הזהירה שחוזקו של הדולר עלול לפגוע בתוצאותיה גם בהמשך השנה.