בז"ן תובעת 200 מיליון שקל מ-15 חברות ביטוח בגין הפיצוץ במתקן הזיקוק בחיפה

טוענת כי הפיצוץ שאירע ביוני 2004 גרם להשבתת פעילות המתקן למשך כ-6.5 חודשים ולפגיעה ניכרת ביכולת התפוקה וברווחיות ; לטענתה, הנתבעים שילמו לה באיחור רק חלק מתגמולי הביטוח ומסרבים לשלם את השאר

בז"ן (בתי זיקוק לנפט) הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 200 מיליון שקל נגד 15 החברות שביטחו אותה בפוליסה לביטוח רכוש, בגין הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מפיצוץ שאירע ביוני 2004 במתקן לזיקוק נפט בחיפה. המתקן הינו הגדול והרווחי מבין 3 המתקנים בבתי הזיקוק בחיפה, והוא מספק מעל מ-50% מכושר התפוקה של החברה.

בכתב התביעה נטען, באמצעות עוה"ד גד נשיץ ושמעון צ'רטוב, כי האירוע גרם להשבתת פעילות המתקן לתקופה של כ-6 וחצי חודשים ולפגיעה ניכרת ביכולת התפוקה וברווחיות.

לטענת בז"ן, הנזק הכולל היה בהיקף של מעל 120 מיליון דולר, כתוצאה מהפגיעה במערך הייצור של בית הזיקוק כולו, אובדן של כמויות תפוקה בהיקף של כ-360 אלף טון, אובדן מכירות והכנסות.

לדברי בז"ן, הנזק היה מכוסה בחלקו הגדול בביטוח לנזקי רכוש ואובדן רווחים של הנתבעים, שעל-פיו הם חייבים לשלם לה את סכום התביעה. ואולם, לטענתה, הנתבעים שילמו לה באיחור רק חלק מהתגמולים, והם מסרבים לשלם את יתרת התגמולים.

לפי כתב התביעה, במועד האירוע החזיקה בז"ן בפוליסה בסכום של 500 מיליון דולר. (ת.א. 1447/09).