מגמות מנוגדות במדדים

בשבוע שחלף הציג מדד נדל"ן כחול-לבן תשואת-חסר אל מול מדד נדל"ן 15 - ירידה של 1.3% לעומת עלייה של 1.6% בהתאמה

בשבוע שחלף הציג מדד נדל"ן כחול-לבן תשואת-חסר אל מול מדד נדל"ן 15 - ירידה של 1.3% לעומת עלייה של 1.6% בהתאמה. כך, מליסרון, שבשבוע שעבר סומנה כמי שעשויה לסיים את השנה בתשואה חיובית, שוב הלכה והתרחקה מהיעד.

לקראת סיום שבוע המסחר, הבהירה החברה שמחזיקה בקניון רננים ברעננה ובקריון בקרית ביאליק ונסחרת במדד ת"א-100, כי נכון לסוף ספטמבר הציגה תזרים מזומנים חיובי מפעולות רגילות, ונכסיה אינם משועבדים ומאפשרים לה לגייס תמורתם אשראי בנקאי. זאת, למרות ההון החוזר השלילי ברבעון ופירעון הקרן הראשון באג"ח ב-2009. מליסרון נסוגה השבוע ב-7.1%.

אבל מליסרון לא לבד: גם נכסים ובנין סיימה את שבוע המסחר בהודעה קטנה אך משמעותית, שפורסמה לאחר קבלת השבת. מהודעתה עלה, כי אלעד IDB לאס וגאס, שבאמצעותה רכשו דנקנר ותשובה את קרקעות הפרונטייר בלאס וגאס תמורת 1.24 מיליארד דולר, שוב מבקשים לדחות את פירעון ההלוואה לבניית מלון הפלאזה. מדובר ב-625 מיליון דולר - כמעט כל שווי הקרקע לפי הערכת שמאות מעודכנת - שאמורה להיפרע באוגוסט הקרוב.

נסכם במבני תעשייה (שבשליטת אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס"), שסיימה שבוע מוצלח עם התשואה הבולטת לטובה במדד (8.1%). אסיפת בעלי המניות, שבה כמעט כל הסעיפים לסדר היום אושרו פה-אחד, שימשה טריגר לעליות, שהתרחשו גם על רקע רכישות מניות עצמיות ורכישות בעלי עניין בחברה הבת מירלנד בלונדון. אפרופו מירלנד, גם כאן, לאחר סיום המסחר בת"א, הודיעה האחרונה על הזרמת הלוואת בעלים (הכוללת את מבני תעשיה, כאמור) בסך 31 מיליון דולר בחודשיים הקרובים.