בוטל הפיצוי שגרושתו של רוני פוקס חויבה לשלם לו בגין נקיטת הליכי סרק משפטיים

אפרת פוקס חויבה בפיצוי בנימוק שנקטה במשחק משפטי "כפול" שעיכב את מכירת הווילה המשותפת של הזוג בשכונת צהלה בת"א, כאשר מצד אחד פתחה בהליכים לזירוז מכירת הבית - ומצד שני ביקשה צו לעיכוב המכירה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב ביטל בהסכמה את חיובה של אפרת פוקס, גרושתו של איש העסקים רוני פוקס, לפצותו בכ-800 אלף שקל בגין נקיטת הליכי סרק משפטיים.

פוקס חויבה בפיצוי בנימוק שנקטה במשחק משפטי "כפול" שעיכב את מכירת הווילה המשותפת שלהם בשכונת צהלה בתל-אביב, כאשר מצד אחד פתחה בהליכים לזירוז מכירת הבית - ומצד שני ביקשה צו מניעה לעיכוב המכירה.

פסק הדין של סגנית נשיא השלום, שושנה אלמגור, נחשב ליוצא דופן, ונקבע בו כי הוצאת צו מניעה שמנע את פינויה של פוקס מביתם המשותף נעשתה ברשלנות.

באמצעות עו"ד אפי פרי טענה פוקס בערעור, כי מי שנקט ב"משחק כפול" הוא דווקא בעלה לשעבר, שבתחילה דחף למכירה חפוזה של הווילה (שנקנתה לבסוף על-ידי משה אדרי, מבעלי הסינמה סיטי) - ואחר-כך ניסה לעכב את המכירה. לדבריה, בית המשפט שגה כשבחן את תום-ליבה במנותק מהתנהגותו ובחינת תום-ליבו של רוני פוקס.

עוד טענה כי בשל מצוקה כספית היא "נאלצה לעבור מעורך דין לעורך דין - כאלה שאינם מומחים לדיני משפחה, ואלה נקטו בהליכים שונים שנזקפו לחובתה", אך לא היו הליכים סותרים כפי שקבע בית המשפט. רק אחרי מכירת הבית היה לה כסף לשלם לעורך דין בתחום המשפחה, והיא שכרה את אפי פרי, המייצגה בערעור.

השופטות אסתר קובו, מיכל רובינשטיין ועפרה צ'רניאק המליצו לצדדים להגיע להסכמה, ואלה הסכימו כי החיוב הכספי וכן קביעות השופטת אלמגור ביחס לתום-ליבם של הצדדים יבוטלו, ואילו פוקס תשלם 100 אלף שקל לבתם המשותפת.

הערעור שכנגד שהגיש רוני פוקס נמחק. (ע"א 3630/07).