משרד התקשורת יקבע את דמי המעבר שישלמו המפעילים הווירטואלים

במידה והמו"מ בין חברות הסלולר והמפעילים שיקבלו רישיון ל-MVNO יסתיים ללא הסכמות על המחיר, המשרד יחייב את פתיחת הרשתות הסלולריות לטובת מתחרים חדשים ויקבע בעצמו את דמי המעבר

משרד התקשורת יקבע כבר בחודשים הקרובים את דמי המעבר שישלמו מפעילי ה-MVNO (מפעילים וירטואלים) לחברות הסלולר במידה והמו"מ בין החברות ייכשל.

על פי השימוע שפרסם משרד התקשורת, חברות הסלולר והמפעילים החדשים שיקבלו רישיון ל-MVNO יצטרכו לנהל מו"מ שיימשך עד חצי שנה על התנאים המסחריים לאירוח המפעיל החדש על גבי התשתיות של המפעיל הקיים. במידה והמו"מ יסתיים ללא הסכמות על המחיר בשל התנהגות אנטי תחרותית, המשרד יחייב את פתיחת הרשתות הסלולריות לטובת מתחרים חדשים ויקבע בעצמו את דמי המעבר.

בין המפעילים שמעוניינים להיכנס לשוק הסלולרי בדרך של MVNO ניתן למנות את 012 סמייל, HOT ומירס (ששיגרה בלון ניסוי וטענה שהיא רוצה לבחון זאת בהיעדר חלופות אחרות).

בימים אלה בודק משרד התקשורת את תגובתן של חברות הסלולר לכניסה של מפעילים חדשים במודל של MVNO. החברות שלחו למשרד התקשורת חוות דעת המסבירות מדוע אסור לו להתערב בשוק הסלולרי הישראלי מכיוון שהוא תחרותי והמודל שהוא מציע כשל בכל העולם ולא הביא להפחתה במחירים.

טענות אלו היו צפויות ומשרד התקשורת לומד אותן בקפידה אך יחד עם זאת המשרד נחוש להרחיב את התחרות בשוק הסלולרי באמצעות המודל הספציפי הזה, או להכניס לשוק מפעילי סלולר נוספים על ידי הקצאת תדרים נוספת. כפי שפורסם ב"גלובס" המשרד מתכוון לפרסם שימוע נפרד על מנת לראות האם יש בכלל דרישה לתדרים נוספים והאם יש גורם כלשהו שירצה להקים חברה סלולרית נוספת בישראל.