הצעת הפשרה של עו"ד כספי בבנק הפועלים: "הפסקת אש" של שנה וחיזוק הדירקטוריון

המשמעות: היו"ר דני דנקנר ימשיך בתפקידו בחודשים הקרובים ; הבנק מוכן לחילופים בדירקטוריון הבנק ול"גלובס" נודע שמדובר גם על איוש המקום הפנוי בדירקטוריון בדמות בכירה בעלת שם

בנק הפועלים הגיש לבנק ישראל הצעת פשרה לגבי המשך כהונתו של יו"ר הבנק, דני דנקנר. עו"ד רם כספי, המייצג את בנק הפועלים בעניין זה, יגיש לפיקוח על הבנקים הצעת פשרה המתבססת על ארבעה עקרונות.

פסק זמן של עד שנה בו בנק ישראל לא יכפה שינויים פרסונליים על בנק הפועלים.

לאחר דיון מסודר כנדרש, למידת דו"ח הביקורת של בנק ישראל והפקת לקחים ממנו ימונה ציון קינן כמנכ"ל בנק הפועלים במקום צבי זיו.

אם יידרשו שינויים בהרכב הדירקטוריון ובהתנהלותו הבנק יבצע אותם. במקרה זה דירקטורים קיימים יוחלפו באנשים שיכולים לתרום לבנק. ל"גלובס" נודע שמדובר גם על איוש המקום הפנוי בדירקטוריון בדמות בכירה בעלת שם.

אם בתום התקופה שתיקבע ידרוש בנק ישראל שינויים פרסונליים נוספים, יבוצעו השינויים בדיאלוג עם בעלת השליטה שרי אריסון.

משמעות ההצעה היא כי דנקנר ימשיך בתפקידו בחודשים הקרובים. הפיקוח על הבנקים טרם התייחס רשמית להצעה. עם זאת מקורב לתהליך הגדיר את עמדת בנק ישראל כ"נוקשה". במערכת הבנקאית מעריכים כי הצעת הפשרה אינה מספיק טובה ואינה מהווה בסיס להתחלת מו"מ.

מקורבים לבנק הפועלים אמרו הבוקר כי אסור להגיע להכרעה משפטית בסכסוך עם בנק ישראל. "בנק הפועלים הוא בנק גדול ומרכזי. צריך להגיע להסדר בהסכמה, יכול להיות שהשגות המפקח רוני חזקיהו על הנעשה בבנק ראויות, אבל המצב הנוכחי רע לכולם והדיון הפומבי בנושא אינו טוב".

הסכסוך בין בנק ישראל לבנק הפועלים אירע לאחר שנגיד הבנק, סטנלי פישר, תבע מבעלת השליטה שרי אריסון את החלפתו של דנקנר לאור אי שביעות רצון בנק ישראל מהתנהלותו. כמו כן, איים בנק ישראל כי יפעיל את האמצעים החוקיים העומדים לרשותו כדי לכפות את העברתו של דנקנר מהתפקיד.