קרייזלר צפויה לפרוע את חובותיה בסך 6.9 מיליארד דולר לבנקים בארה"ב תמורת תשלום 2 מיליארד ד' במזומן

קרייזלר חייבת כסף ל-46 בנקים שונים ולא בטוח שכולם ייאשרו את תנאי ההסדר ; ההסדר צפוי למנוע פשיטת רגל של החברה שנקבעה לסוף החודש ולקדם את המיזוג שלה עם היצרנית האירופאית פיאט

ממשלת ארה"ב הגיעה להסדר חוב עם הבנקים וקרנות הגידור להם חייבת היצרנית האמריקנית השלישית בגודלה, קרייזלר, כ-6.9 מיליארד דולר. בין הבנקים להם לקרייזלר חובות, נמצאים גם JP מורגן ומורגן סטנלי .

הבנקים וקרנות הגידור צפויים להסכים לעסקה שבה תשלם יצרנית הרכב 2 מיליארד דולר במזומן, בתמורה למחיקת חובותיה. העסקה היא אחד התנאים המרכזיים למניעה של פשיטת רגל של החברה ב-30 באפריל.

קרייזלר חייבת כסף ל-46 בנקים שונים ולא בטוח שכולם ייאשרו את תנאי ההסדר, החברה מתפקדת כעת בזכות סיוע של 4 מיליארד דולר שקיבלה מהממשל ותפשוט רגל בסוף החודש במידה וההסדר לא יצא לפועל.

תנאי נוסף שהעמיד הממשל האמריקני לקרייזלר בכדי להמשיך ולסייע לה, הוא מיזוג עם היצרנית האירופית פיאט שמצידה נמנעה לממש את העסקה לפני שקרייזלר תסדיר את החובות שלה.

נציין כי דיימלר, יצרנית מרצדס, הסכימה היום להעביר את הנתח הנותר שלה בקרייזלר, 19.9%, לקרן סרברוס, ותבצע מחיקה של 1.5 מיליארד דולר בהלוואה. כמו כן, דיימלר הסכימה להזרים 600 מיליון דולר לתוכנית הפנסיה של קרייזלר, ברגע שתושלם העסקה. בכך חתכה דיימלר את קשריה עם יצרנית הרכב האמריקנית.