סטארבקס הפחיתה עלויות ב-120 מיליון דולר; הרווח נפל ברבעון ב-77% ל-25 מיליון דולר

המכירות של רשת הקפה הגדולה בעולם ירדו ב-7% ל-2.5 מיליארד דולר ; מתכננת קמפיין פרסומי בעלות של מיליוני דולרים לשינוי התפיסה כי הקפה שלה יקר ויוקרתי ; המנכ"ל: "הקפה שלנו לא עולה 4 דולר"

רשת הקפה הגדולה בעולם, סטארבקס , דיווחה אתמול (ד') על רווחים גבוהים מעט מהצפי, זאת כתוצאה מהפחתת עלויות.

החברה הודיעה כי היא מתככננת קמפיין פרסומי בעלות של מיליוני דולרים לשינוי התפיסה כי הקפה שלה יקר ויוקרתי. "קפה של סטארבקס לא עולה 4 דולר", אמר מנכ"ל החברה, הווארד שולץ. כיום עולה קפה בסטארבקס סן-פרנסיסקו 2.2 דולר, ובוושינגטון DC 2.48 דולר לכוס קפה.

ההכנסה רווח הנקי ברבעון הפיסקלי השני נפל ב-77% ל-25 מיליון דולר או רווח של 3 סנט למניה. המכירות נפלו ל-2.5 מיליארד דולר - ירידה של 7%. בניטרול סעיפים חד-פעמיים הקשורים בסגירת 125 חנויות ברבעון הראשון, דיווחה סטארבקס על רווח למניה של 16 סנט.

במהלך הרבעון דיווחה החברה כי הפחיתה עלויות בהיקף של 120 מיליון דולר - טוב יותר מהתחזיות שלה להפחתה של 100 מיליון דולר, וכי המכירות במסעדות הפתוחות מעל ל-13 חודשים ירדו בקצב נמוך יותר לעומת הירידה של 9% שנרשמה ברבעון הראשון הפיסקלי של השנה.

מספר אנליסטים חוששים כי סטארבקס מאבדת נתח שוק למקדונלד'ס המצויה בהתרחבות אגרסיבית. יצויין כי ענף המסעדות מבצע הורדות מחירים סלקטיביות ברחבי העולם על מנת להתמודד עם המיתון.