"ניו-יורק טיימס" מאיים: נסגור את ה"בוסטון גלוב" - אם העובדים לא יסכימו לקיצוצים של 20 מיליון דולר

האולטימטום לשיחות בין המו"ל לבין איגודי העובדים בעיתון פקע אתמול ; "ניו-יורק טיימס" מאיים להוציא התראה לפני סגירת ה"בוסטון גלוב" - הדרושה כדי לסגור אותו לאחר 60 יום

השיחות בין העיתון האמריקני ה"בוסטון גלוב" והאיגודים המקצועיים שלו לבין המוציא לאור "ניו-יורק טיימס" למניעת סגירתו של העיתון הפסיקו הבוקר (ב') לאחר שהאולטימטום לגביהן פקע - ולא ברור האם יתחדשו. ה"דד-ליין" נקבע לחצות הליל אמש.

ה"ניו-יורק טיימס" מאיים כי יסגור את ה"בוסטון גלוב", אם העובדים לא יסכימו לקיצוצים של 20 מיליון דולר. זאת, באמצעות הוצאת התראה לפני סגירת העיתון - הדרושה כדי לסגור אותו לאחר 60 יום.

אם ייסגר העיתון, מדובר בסגירתו של עיתון המהווה מוסד - שיותיר את בוסטון ללא יומון מקיף, בקנה-מידה של אחד העיתונים הגדולים בארה"ב.

ה"בוסטון גלוב" נוסד לפני 137 שנים והוא נקרא בעיקר באיזור ניו-אינגלנד. תפוצתו היא ה-17 בגודלה ברחבי ארה"ב מבחינת מנויים משלמים, ומהדורת סוף השבוע שלו (יום ראשון) אף ממוקמת גבוה יותר - במקום ה-13.

לדברי גילדת העיתונאים של בוסטון, הגדולה מבין איגודי העובדים של העיתון, היא הציעה קיצוצים וויתורים שהיקפם הכספי עולה על ה-10 מיליון דולר שהתבקשו מגילדה זו באופן ספציפי - כמחצית מסכום הוויתורים הכולל, כאמור.

לדברי ה"טיימס", העיתון צפוי להפסיד השנה 85 מיליון דולר, והקיצוצים נחוצים לשמור על "הגלוב" פתוח.

New York Times Cl. ANew York Times Cl. A